[elektro] PC tap hosszabbitas ?
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Fri May 20 17:36:07 CEST 2011
Arpad wrote:
> Azok a Siemens cuccok talán igen, meg elvileg a Combino is, holott
> abban 3-fázisú motor van.
Ezzel a holott-tal nem kell foglalkozni, aszinkron motor is tud visszatáplálni.
> Persze ez a hangzatos visszatáplálás is ugye csak akkor működik, ha
> ugyanabban a szakaszban van egy fogyasztó is, mert különben a
> visszatáplált
> energia nem fog fékező erőt kifejteni (elvégre ez a cél, ellenállásaok
> melegítése helyett egy másik vonat/villamos energiáját termeli egy
> fékező szerelvény, ugyanazon betáplálsi szakaszon.
Ezt azért nem értettem sohasem, mert én is tudnék csinálni olyan alállomási
(vontatási) áramirányítót, ami képes a középfeszre visszatáplálni. Persze kell
valami védelem, valami ellenállás, ami akkor léphetne működésbe, ha bármiért
lekapcsolódik a középfesz az alállomáson.
Na most, ha én tudnék, akkor bárki tudhat, siemens és társai bőven-bőven.
Valamiért, általam nem ismert okból nem csinálják.
> A villamosoknál viszont
> szigetelt, független betáp szakaszok vannak, a vonatoknál nem tudom,
> hogy van megoldva ez).
Vonatoknál direktben vannak jókora darabok közvetlenül a közép, vagy akár
nagyfesz hálózaton, tehát itt eleve fennáll a lehetőség a visszatáplálásra,
hiszen nincs egyenirányítás. Csak a mozdonynak, motorkocsinak kell tudnia.
Persze azzal, hogy ő is akárhogy leszakadhat a felsővezetékről vagy a
hálózatról, attól még kell tudnia fékezni akár ellenállásra is.
Vonatnál lehet, hogy nem olyan kardinális a kérdés, mert hosszúak a szakaszok.
Bár a fékezési energia se csekély. (Maradva az 500 tonnánál, és 100km/h-nál
0,2GJ az energia.) És csak ilyen több motorkocsiból állónál lehet igazán jó,
mert az egymozdonyos hosszú szerelvény ilyennel nagyon lassan tudna csak
megállni. Amilyen lassan ugye gyorsulni.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list