[elektro] 3 fazisu aszinkron ?
Moczik Gabor
pm_levlista at progzmaster.hu
Sun Mar 27 20:41:22 CEST 2011
May Károly wrote:
>>> De ezt el nem tudom képzelni, hogy egy akkus üzemű gépjárműbe miért
>>> jobb az aszinkron, mint a szinkron.
>> Olcsóbb sokkal. A szinkronban minimum mágnes kell legyen. :-)
>
> Annyira igy van, hogy a mostani akkus targoncák
> szinte kivétel nélkül aszinkron mocisak.
Akkus vagy nem akkus, teljesen mindegy, a feszültség a tekercselés
kérdése, a vezerélés meg nem tér el túlságosan hardver szempontból.
Mindkettőhöz változtatható frekvenciájú (vektorú) három fázisú fesz
kell. Hogy van benne mágnes, vagy rövidrezárt forgórészű, az lényegében
vezérlési/szabályozási szoftver kérdés.
A hatásfok nem különbözhet lényegesen, és legutóbb HJózsi arra is
rávilágított, hogy az aszinkronból elvben nagyobb nyomaték vehető ki,
mert a forgórész vasa több gerjesztést kibír mint amit a mai tipikus
mágnesek elő tudnának állítani.
Amég a BLDC ennyire túl van misztifikálva (árban), addig sok területen
sajnos nem is igazán lesz piacképes. Ha mindenképpen kell, egy
aszinkronra enkódert felrakni is olcsóbb, mint ugyanazt BLDC-ben
megvenni, és így már igen jól szabályozható.
More information about the Elektro
mailing list