[elektro] Aramfejleszto generatoros kerdes

cst maguspr at freemail.hu
Wed Mar 9 01:03:08 CET 2011


no, megpróbálom összerakni a gondolataimat:

 |  akku |---------| sönt |----------| Generator |
                     | áramirány |
                         figyelés   |
                                         V
                                          |--->  villanyMOTOR

szoval valami olyanra gondoltam, hogy az akku es a
generator között  egy " sönt "  pl.
0,060V / 60 A = 0,060 / 60 =  0,001 ohm

a sönt 2 oldalan  az aramiranytol fuggöen max  +/- 200mV
lehetne merni , akkor a digit műszer azonnal
az áramot  mutatja 200mV-os állásban.

ez pl. egy 6mm2 es rézdrotbol lehetne (hjozsi szamolt is hozza
l=R*A/ro=0,001*6/0,017=0,353m-es darab kell.)
(a többi kanóc 10mm2es lenne)

szoval amig egy elektronika még nincs, addig  a digit müszert
nézve és az akku kapocsfeszültség 10Volt alá süllyedve sípolna,  én leszek a
"kiértékelő processzor"

tehát  akku -> sönt -> villanymotor amíg az akku kapocsfeszültség 10Volt
felett van. akkor még nem  sípolgat, 10V alatt már sípolgatna

ekkor berántom a benzinest, és pár percig ekkor az akku felé megy
minden, majd a villanymotort is használva  a generátorról a delej megy
amerre tud, ha kell az akkuról rásegítve a villanymotorra is

ha kikapcsolom a villanymotort egy pici időre, akkor mindennek az akku felé
kellene mennie. Ha az akku felé ekkor is kevés menne ( pl. töltődöttség
miatt),
akkor a generátort lekapcsolnám

Most már csak azt kell kipróbálnom, hogy a digi mérő piros és fekete
kanócát a sönt melyik oldalára kellene kapcsolnom, hogy a
az akku felé menő delejnél + előjelű, a villanymotor felé menő
delej esetén a  -- előjelet lássam?

a benzinmotor fordulatszámjeladója lehetne pl. közös tengelyen egy
"kerékpárdinamó" kapocsfeszültsége?

-----Original Message-----
From: Tóth Péter <toth.peter at tilonasec.hu>
To: elektro at tesla.hu <elektro at tesla.hu>
Date: 2011. március 8. 12:33
Subject: Re: [elektro] Aramfejleszto generatoros kerdes


Ha az akku szabja meg, hogy mennyi áram legyen a töltőé és mennyi a
fogyasztóé, akkor nem fog megfelelni az első levélben leírtaknak.
Ha jól értem, valami elsőbbségi áramgenerátoros üzemet kellene
kialakítani, hogy a fogyasztó mindenképpen megkapja a szükséges
áramot,
és ez a macerás ebben a feladatban!
Az az érzésem, hogy erre egy PWM töltőt kellene csinálni, ami
figyelembe
veszi a "főáramkör" áramfelvételét és ahhoz igazítja az
akkutöltést. Ez
lehet akár analóg is, de ha digitálisan lesz megoldva, akkor még bele
lehet tenni azt is, hogy a gerjesztést is a uC vezérelje, meg akár a
gázt is szabályozhatja modell szervóval...

ToPe

jhidvegi Ă­rta:
> A töltoáram korlátozásával nem kell foglalkozni. Az autóaksik simán
felnyomhatĂłk
> azonnal a 14,x V-ra, majd o megszabja, mekkora áramot akar felvenni.
(AutĂłban is
> Ă­gy van.)
>
> hjozsi
>
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]
>
>

-----------------------------------------
          elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list