[elektro] Aramfejleszto generatoros kerdes
cst
maguspr at freemail.hu
Wed Mar 9 01:03:08 CET 2011
no, megpróbálom összerakni a gondolataimat:
| akku |---------| sönt |----------| Generator |
| áramirány |
figyelés |
V
|---> villanyMOTOR
szoval valami olyanra gondoltam, hogy az akku es a
generator között egy " sönt " pl.
0,060V / 60 A = 0,060 / 60 = 0,001 ohm
a sönt 2 oldalan az aramiranytol fuggöen max +/- 200mV
lehetne merni , akkor a digit műszer azonnal
az áramot mutatja 200mV-os állásban.
ez pl. egy 6mm2 es rézdrotbol lehetne (hjozsi szamolt is hozza
l=R*A/ro=0,001*6/0,017=0,353m-es darab kell.)
(a többi kanóc 10mm2es lenne)
szoval amig egy elektronika még nincs, addig a digit müszert
nézve és az akku kapocsfeszültség 10Volt alá süllyedve sípolna, én leszek a
"kiértékelő processzor"
tehát akku -> sönt -> villanymotor amíg az akku kapocsfeszültség 10Volt
felett van. akkor még nem sípolgat, 10V alatt már sípolgatna
ekkor berántom a benzinest, és pár percig ekkor az akku felé megy
minden, majd a villanymotort is használva a generátorról a delej megy
amerre tud, ha kell az akkuról rásegítve a villanymotorra is
ha kikapcsolom a villanymotort egy pici időre, akkor mindennek az akku felé
kellene mennie. Ha az akku felé ekkor is kevés menne ( pl. töltődöttség
miatt),
akkor a generátort lekapcsolnám
Most már csak azt kell kipróbálnom, hogy a digi mérő piros és fekete
kanócát a sönt melyik oldalára kellene kapcsolnom, hogy a
az akku felé menő delejnél + előjelű, a villanymotor felé menő
delej esetén a -- előjelet lássam?
a benzinmotor fordulatszámjeladója lehetne pl. közös tengelyen egy
"kerékpárdinamó" kapocsfeszültsége?
-----Original Message-----
From: Tóth Péter <toth.peter at tilonasec.hu>
To: elektro at tesla.hu <elektro at tesla.hu>
Date: 2011. március 8. 12:33
Subject: Re: [elektro] Aramfejleszto generatoros kerdes
Ha az akku szabja meg, hogy mennyi áram legyen a töltőé és mennyi a
fogyasztóé, akkor nem fog megfelelni az elsĹ‘ levĂ©lben leĂrtaknak.
Ha jól értem, valami elsőbbségi áramgenerátoros üzemet kellene
kialakĂtani, hogy a fogyasztĂł mindenkĂ©ppen megkapja a szĂĽksĂ©ges
áramot,
és ez a macerás ebben a feladatban!
Az az érzésem, hogy erre egy PWM töltőt kellene csinálni, ami
figyelembe
veszi a "főáramkör" áramfelvĂ©telĂ©t Ă©s ahhoz igazĂtja az
akkutöltést. Ez
lehet akár analóg is, de ha digitálisan lesz megoldva, akkor még bele
lehet tenni azt is, hogy a gerjesztést is a uC vezérelje, meg akár a
gázt is szabályozhatja modell szervóval...
ToPe
jhidvegi Ărta:
> A töltoáram korlátozásával nem kell foglalkozni. Az autóaksik simán
felnyomhatĂłk
> azonnal a 14,x V-ra, majd o megszabja, mekkora áramot akar felvenni.
(AutĂłban is
> Ăgy van.)
>
> hjozsi
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
>
-----------------------------------------
elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list