[elektro] Villanyrobogó 300W
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Sun Mar 6 11:32:28 CET 2011
umnyo wrote:
> Nem csak gyorsításkor számít a súly, hanem emelkedon is. De azért
> próbálj meg tekerni mondjuk egy 15 kilós kerékpárral és utána tegyél
> rá egy cementeszsákot, majd állítsd ugyanezt,
Nálam az egész nem jön szóba. Amúgy meg az ámbér súlya is nagyon számít. Nálam
pl lehet, hogy nem a 25 kilós cementeszsák lenne a fo gond. :-) De van, aki akár
30 kilóval is megrakja a hátizsákját, és úgy biciklizik.
> A nyomaték meg az árammal arányos leginkább, az meg aksizabáló lesz.
> F=Bli elso közelítésben.
Nemnem! Kapcsitápnál pont az a lényeg, hogy ha kicsi a sebesség, úgy lehet nagy
a kimenoáram, hogy a bemeno nem nagy. Feltétel, hogy a motor képes legyen
fogadni a megnott áramot. Vagyis a motornak elvileg sokkal nagyobb
teljesítményunek kell lennie, mert ha lassan tud menni nagy árammal, akkor
gyorsan méginkább tud. Tehát ekkor a tápegység vagy az aksi a korlát, miattuk
csak 300W a teljesítmény.
> Nekem van egy agymotorom, amiben van egy "váltó". Ez egy 1500W-os
> agymotor, amiben tekercseket lehet átkapcsolni sorosan párhuzamosan.
Ezt nem nevezném váltónak, mert átkapcsoláskor a teljesítmény is megváltozik. Pl
egy mosógépben szokásos volt régebben a 2 és 12 pólusú motor. 12 pólusúban kb
300W-os, 2pólusúban meg nemtom, de talán kW-os is volt.
> Röviden: a tapasztalat azt mutatja, hogy egy kisebb emelkedon még el
> lehet evickélni vele, de 2-3% felett már kezdenek gondok adódni.
Akkor bizony vagy a hajtás (elektronika) a szar, vagy a motor tényleg nem bír
nyomatékot. Ekkor lenne jó megoldás, ha pont úgy, ahogy lábbal hajtásnál, lenne
lehetoség jelentos áttételváltoztatásra. Lábbal se nagyon sokan tudnak 100W-nál
többet.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list