[elektro] rele visszarugas
Fuzesi Arnold
arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Fri Jun 10 02:43:44 CEST 2011
Amennyiben kicsi a tap belso ellenallasa (adabszurdum tf. van egy soros polaritasvedo dioda sorban valahol) az volt a problemam, de aztan belattam ha nincs dioda akkor nincs para. Ha behuzaskor teljesit a rendszer akkor kikapcskor is. Amennyiben a belso ellenallast nezzuk.
Arnold
Sent from Iphone
On 2011.06.10., at 0:45, Nemeth Tibor <nemeth.tibor798 at t-online.hu> wrote:
> Hali!
>
> Itt valami félreértés forog fenn. Az egyetlen dolog amit igénybe vesz az
> induktivitás áramának megszakítása az maga a megszakító, esetünkben a
> fet. Ez a tápvezetékben semmit sem okoz, illetve áramváltozást igen, de
> ez még akár kedvezőbb is lehet mint egy ellenállás áramának megszakítása.
> Az induktivitás árama ugye folytonos. Ezért küzd a szerencsétlen, ez az
> indukált feszültség oka, hogy fenntartsa az áramot.
> Folyik szépen az áram és kikapcsoljuk a fetet. A példánál maradva, nincs
> más út csak a fet reverz diódája mint zener. Keletkezik akkor
> feszültség, hogy ezt kinyissa, de ez a feszültség a relé tekercsén és a
> zener-en jelenik meg, nem a tápon. A tápon csupán az áram csökkenése
> okozhat valami ki fezültség változást aminek oka lehet a tápvezetékek
> saját induktivitása, szerencsétlen esetben magának a stabilizátornak a
> hibája, de esetünkben ez sincs,gondolom akkumlátorról jár, ha már autó.
> A tápvezeték saját induktivitása szempontjából kedvezőbb mintha
> ellenállást kapcsoltunk volna ki, hiszen az áram nem hirtelen szűnik
> meg, hanem folytonos függvényként lecseng. Az áram útja ugye tekercs
> teteje, táp+,táp-,zener,tekercs alja.
> Ha a külön diódás megoldás van, az a táp szempontjából kedvezőtlenebb,
> mert kikapcsoljuk a fetet, a tekercs árama átterelődik a diódára, a
> tápból felvett áram egy pillanat alatt nullára csökken.
> Ha mégis megzavar valamit, az kapacitív áthatás lehet a tekercs-fet
> pontról, de az nem megy 20m-re és nem a tápkábelezésen közlekedik.
> Tisztelettel tiltakozom a visszarúgás kifejezés ellen is. Az igaz, hogy
> kikapcsoláskor a mágneses térben tárolt energia a tekercsből távozik, de
> ezt a megszakító eszköz nyeli el és mivel nem tőle kapta, nem
> mondhatjuk, hogy vissza. Azt meg fentebb leírtam, hogy a tápba nem megy
> az energia vissza. Persze meg lehet csinálni, két kapcsolóval és két
> diódával, van ilyen kapcsitáp, amikor a trafó egy olyan hídban van ami
> két tranyó és két dióda. Amígy a tanyók vezetnek a trafó energiát visz
> át de közben sajnos egy részét elraktározza. Amikor a tranyók
> kikapcsolnak, a primer induktivitásban tárolt energia visszamegy a tápba
> a diódákon át. Lehetne így is vezérelni relét, de most ugye nem erről
> van szó.
>
>
> Üdv.
> Németh Tibor
>
>
>
>
> 2011.06.09. 20:55 keltezéssel, Fuzesi Arnold írta:
>
>> Pontosan, de nem ez volt a gondom. Hanem h az aramkor nagy uton zarodik, nem az
>> antiparallel diodan, es ez vajon okoz-e gondot olyan helyen ahol ez jelenthet
>> 20m vezetéket.
>> (rele, akku+, akku-, FET(vagy a zenerje), rele)
>>
>>> duplája a tápfesznek, akkor pont jó, mert a reléből ide fog az induktív energia
>>> távozni, és jó gyorsan fog lecsengeni benne az ellenkező irányú fesz miatt.
>>
>> Ez a kulcsa a dolognak amit tulparaztam. Nem fog akkora energiat visszalökni,
>> amire egyebkent ne lenne szukseg bekapcsolaskor. Magyarul az aramkör bírja.
>> A FET a gyenge lancszem, mert zaroiranyban a zenerje működik, mig nyitoiranyban
>> a FET maga. De azt meg ugy valasztottam h bírja. A 20m vezetéken
>> keresztülkergetett villany volt elsőre a gondom nagyhirtelen.
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list