[elektro] ablaktorlomotor
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Fri Jun 3 23:38:15 CEST 2011
teljes H hid , pwm ... egy ablaktorlohoz .
soha nem lesz francia autom :)
ennel a vakuumzsakos is jobb megoldas lenne .
bye
dexter
2011/6/3 Jordán Gábor <jordang.elektro at gmail.com>:
> Mai francia autókból ismerem párnak a vezérlését. Többnyire teljes H híd
> hajtja, polaritás csere is kell és pwm. A vezérlés panel közvetlenül a
> motor házában van, a motor kefék kései a panelen mennek egy csatiba.
> Tobb pozíciót is meg tud különböztetni, nem csak végállásokat. A rossz
> hír, hogy meghajtáshoz beszélgetni kell vele, nem elég tápot adni rá. A
> panel le van taknyolva.
> ÜDV JG
>
> 2011. 04. 19. 20:08 keltezéssel, cst írta:
>> igen, ez a szar csúszócsapágy nem tetszik benne :-(
>>
>> viszont
>> a régi 6Voltos Wartburg (gömbölyített 311-es "banya")
>> fűtőventije pici CSAPÁGYAS volt, és mintha az ablaktörlő-
>> motorja is
>>
>> a csigáról a lassítóművet levéve már nincs önzárás, és akkor
>> pl tachométerdinamó lehetne
>>
>> -----Original Message-----
>> From: jhidvegi<jhidvegi at gmail.com>
>> To: elektro at tesla.hu<elektro at tesla.hu>
>> Date: 2011. április 19. 18:02
>> Subject: Re: [elektro] ablaktorlomotor
>>
>>
>> cst wrote:
>>> ablaktörlő (Zsiguli, Skoda, stb) motorja
>>> kefésnek tűnő, és mintha az állórész állandómágnes
>>> lenne ?
>>>
>>> és az olcsó akkus csavarnyzókban is állandómágneses kefés van?
>>>
>>> mert akkor elvileg áramot termelne kívülrő hajtva?
>> Igen, de a zsigulié önzáró csigahajtóművel van felszerelve, szóval nem lehet
>> visszafelé hajtani.
>>
>> Másrészt akkora a surlódása, hogy emiatt közel 20W-ot emészt fel
>> üresjárásban.
>> Ez részben csúszócsapágy-surlódás, részben kefesurlódás.
>>
>> hjozsi
>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
More information about the Elektro
mailing list