[elektro] ablaktorlomotor

Jordán Gábor jordang.elektro at gmail.com
Fri Jun 3 21:58:34 CEST 2011


Mai francia autókból ismerem párnak a vezérlését. Többnyire teljes H híd 
hajtja, polaritás csere is kell és pwm. A vezérlés panel közvetlenül a 
motor házában van, a motor kefék kései a panelen mennek egy csatiba. 
Tobb pozíciót is meg tud különböztetni, nem csak végállásokat. A rossz 
hír, hogy meghajtáshoz beszélgetni kell vele, nem elég tápot adni rá. A 
panel le van taknyolva.
ÜDV JG

2011. 04. 19. 20:08 keltezéssel, cst írta:
> igen, ez a szar csúszócsapágy nem tetszik benne :-(
>
> viszont
> a régi  6Voltos Wartburg (gömbölyített 311-es  "banya")
> fűtőventije pici CSAPÁGYAS volt, és mintha az ablaktörlő-
> motorja is
>
> a csigáról a lassítóművet levéve már nincs önzárás, és akkor
> pl tachométerdinamó lehetne
>
> -----Original Message-----
> From: jhidvegi<jhidvegi at gmail.com>
> To: elektro at tesla.hu<elektro at tesla.hu>
> Date: 2011. április 19. 18:02
> Subject: Re: [elektro] ablaktorlomotor
>
>
> cst wrote:
>> ablaktörlő (Zsiguli, Skoda,  stb) motorja
>> kefésnek tűnő, és mintha az állórész állandómágnes
>> lenne ?
>>
>> és az olcsó akkus csavarnyzókban is állandómágneses kefés van?
>>
>> mert akkor elvileg áramot termelne kívülrő hajtva?
> Igen, de a zsigulié önzáró csigahajtóművel van felszerelve, szóval nem lehet
> visszafelé hajtani.
>
> Másrészt akkora a surlódása, hogy emiatt közel 20W-ot emészt fel
> üresjárásban.
> Ez részben csúszócsapágy-surlódás, részben kefesurlódás.
>
> hjozsi
>
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list