[elektro] Kina, alkatresz

Karoly Kovacs koka55 at kabsi.at
Sun Jul 31 10:12:00 CEST 2011


Gumicsont... :)))

 > Dizelre ami penzt ralapatolhat az ember hogy fenntartsa a gyari 
allapotot az durva osszeg.
Sajat tapasztalatombol cafolom (kb. 20 eve hasznalok dizel autokat _is_, 
ebbol 10 eve nyugaton - tehat szigorubb muszaki vizsgaval).
Az en tapasztalatom szerint minden jol megepitett auto jo, ha megkapja a 
szukseges minimalis (rendszeres) karbantartast. Errol Mo-on az emberek 
erosen hajlamosak megfeledkezni, nem tudomasul venni. Szamos olyan 
embert ismerek/ismertem, aki meg olajat is csak akkor cserel(tet), ha 
eszebe jut. :)))

De hagyjuk a temat, hisz mar szazhuszonharomezer-hatszazotvenharom 
hozzaszolas volt errol itt a listan!

Karoly

On 31.07.2011 09:32, Fuzesi Arnold wrote:
> Azert a dizelnek alapbol is van baja... :) Egyszeruen nem szemelyautoba/varosba valo konstrukcio, nem idotallo, precizios, egy kis rossz minosegu gazolajtol akar maradandot is szenvedhet. A motorolajba fokozottan lerakodo korom miatt eselytelen hosszutavon hoznia azt a szintet amit szalonallapotaban.
> Ha elcseszodik a szabalyzas nem veszed eszre a teljesitmenyben, sot akar nohet is. /nem minosegi szabalyzas, barmilyen levego gazolaj arannyal elmegy, de az emisszio katasztrofa lesz lasd igenytelen chiptuningok/
> Stb. A dizel szentartalma joval magasabb mint a benzine, igy co2 kibocsatas is meger egy miset.
> A kibocsatott szallo port nem koti meg semmi, ott lebeg a levegoben feluleten a karos anyagokkal amig el nem szivjuk.
> De ezt meg fokozni is... hanyagsaggal - csunyan buntetnek erte....
>
> Germanok jol kitalaltak. Hasznaljak 3 evig, aztan mikor kilehelte a lelket passzoljak el keletre.  Veszik a modernebbet...persze h tisztabbak a varosaik. Nekunk ide, illetve a Fold jovoje szempontjabol (kevesebb hulladek) is jobb valasztas egy kis kobcentis konnyu kasznis benyas. Olcso karbantartani, egyszeru konstrukcio. Dizelre ami penzt ralapatolhat  az ember hogy fenntartsa a gyari allapotot az durva osszeg. Nem
> is teszi senki, akkor mar rogton nem erne meg. Meg mert nincs rakenyszeritve. Kicsit olyan ez mint mastol lopni. Valtozni fog, bunetetni fogjak, csak lassabban halad mint kene. /kis kobcentis turbos benyasok mostani trendje ebbol notte ki magat/
>
> Arnold
> Sent from Iphone
>
>
> On 2011.07.31., at 5:37, Karoly Kovacs<koka55 at kabsi.at>  wrote:
>
>    
>>> karbantartas nelkul...
>>>        
>> Ez a lenyeg, es nem a benya vs. dizel vita.
>>
>>      
>>> (most jottem vissza bringazasbol. Rakoczi ut olyan budos most is h
>>>        
>> embertelen..pedig fuj a szel, es forgalom is gyér. Minden harmadik
>> kocsibol omlik a szar...agyrem.... )
>> Ez sem a dizel bune, hanem a kis magyar valosag...
>> Nalunk, Becsben, csucsforgalom idejen is bringazhatsz.
>> Azt nem allitom, hogy itt _egyaltalan_ nincs karos anyag kibocsatas,
>> csak annyit allitok, hogy az evenkenti(!) muszaki vizsgak igen szigoruak.
>>
>> Jut eszembe! Ezt a muszaki vizsga dolgot is erosen rendbe kene tenni az
>> egesz EU-ban. Az osztrak rendorseg nagyon komoly erokkel vizsgalja
>> rendszeresen pl. a kulfoldi kamionokat es buszokat. Hihetetlen horror
>> tortenetek szoktak lenni az ujsagokban, hogy az ellenorzesek alkalmaval
>> hanybol hany nem felel meg, es hanyat mar nem is engednek tovabb a
>> rendorok. Mint pl. tavaly(?) telen az az angol kamion, aki nyari(!)
>> gumival, kegyetlen rossz muszaki allapotban, komoly
>> tomegszerencsetlenseget okozott. De a legnagyobb horror a
>> Kelet-Europabol jovo, ozonviz elotti turistabuszok. Ezek rendszeresen
>> szenvednek balesetet az Alpokban.
>>
>> Karoly
>>
>>      
>>> Arnold
>>> Sent from Iphone
>>>
>>>
>>> On 2011.07.30., at 21:30, "Benedek I."<bipi at t-online.hu>   wrote:
>>>
>>>
>>>        
>>>> József Valkai wrote:
>>>>
>>>>          
>>>>> Igen es a mostani nemzedek issza a levet.
>>>>>
>>>>>            
>>>> Mire gondolsz? Ahogy a lányomat elnézem, hát semmi gond vele!:)
>>>>
>>>> bi
>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>>           elektro[-flame|-etc]
>>>>
>>>>          
>>> -----------------------------------------
>>>            elektro[-flame|-etc]
>>>        
>> -----------------------------------------
>>           elektro[-flame|-etc]
>>      
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list