[elektro] akkus furo akkupack
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Mon Jul 11 17:16:08 CEST 2011
ilyen a jeep-en is van . tankonyv szerint indithato ugy hogy
felporgetem a felemelt auto kereket es radobom a kuplungot .
:) meg nem probaltam ki .
bye
dexter
2011/7/11 cst <maguspr at freemail.hu>:
> http://panzerkeil.dre.hu/egyeb/cikkek/maybach/maybach.htm
>
> A háború kitörése után a németek három új harckocsit állítottak szolgálatba:
> a Tigert, a Panthert, és a Tiger II-t. Részben az egységesítési törekvések,
> de főként mert ez volt a legalkalmasabb erőforrás, mindháromban a Maybach HL
> 210/230 hajtómű került elhelyezésre.
>
> Az indításra három rendszer szolgált. Egy 24 V-os, 6 LE-s szintén Bosch
> villanymotor (Bosch Typ BPD 6/24 ARS 150), és egy inercia indító, ha az
> előbbi nem működne. Ezt kézzel hajtva lehetett használni. Valamint volt egy
> kivezetés közvetlenül a főtengelyről, amit egy, a jármű farára erősített
> benzinmotorral, vagy Kübelwagennel hajtva lehetett indítani. Főképp télen
> volt szokás, mivel az akkumulátorok a hidegben elveszítik a töltésüket,
> rosszabb esetben szétfagynak. Ezek 12 V-os 150 Ah telepek voltak. Indításhoz
> fel kellett transzformálni 24 V-ra. Minden esetben legalább 50 ford./percet
> kellett elérni, hogy elinduljon. A harmadik az elektromos indítómotor
> feletti lendkerekes indító. Ez egy elég egyszerű szerkezet volt, ami három
> részből állt. A személyzet egy kurblival elkezdte hajtani a rendszert, ami
> egy fogaskerekes áttételen át felpörgette a lendkereket. Mikor felpörgött 10
> 000 ford./percre egy, a kurbli melletti kis fogantyút kihúzva szerkezetet
> rákapcsolta a motorra, és a súlyos lendkerék lendületének elegendőnek
> kellett lenni, hogy elindítsa a motort.
>
>
>
> -----Original Message-----
> From: charles hoss <charles.hoss at gmail.com>
> To: elektro at tesla.hu <elektro at tesla.hu>
> Date: 2011. július 11. 15:42
> Subject: Re: [elektro] akkus furo akkupack
>
>
> en ugy tudom hogy mint katonai gepet , egylatalan nem ugy talaltak ki
> hogy bikazni kelljen . levegovel indithato , ha az lemerul akkor
> akkuval stb - mivel reggel leraktak es nem volt minusz husz fok ,
> lehet hogy egy forditas utan mar pofogott - ehhoz pedig a nem kiveheto
> levegos rendszer boven eleg kellett legyen . egy nagynyomasu palack
> baromi sokaig megorzi a nyomasat , nincs onkisulese , masodpercek
> alatt ujratoltheto es az elektromos - pneumatikus inditas egy total
> redundans rendszer - barmelyik onmagaban is eleg az inditashoz .
> de nem voltam ott - ha te lattad hogy bennemaradt , akkor elhiszem .
>
> bye
> dexter
>
>
> 2011/7/11 "L. Pásztor" <seasoft at invitel.hu>:
>> charles hoss írta:
>>> Hofferek Attila <hofi at soka.co.hu> írta (2011. július 11. 13:35):
>>>
>>>> 2011.07.11. 13:14 keltezéssel, "L. Pásztor" írta:
>>>>
>>>>> Érdekelne, h ha beindult a kis diesel, hogy adta át az ero"t a nagynak
> ?
>>>>> Kuplunk, olajturbina, hidromotor ?
>>>>>
>>>> Én sűrített levegőről tudok, azzal pörgetik fel a nagy motort, majd
>>>> ráadják az üzemanyagot.
>>>> Egyes hírek szerint a forradalom idején a vén lókötő is így indította el
>>>> a harckocsit, ami
>>>> hogy-hogy nem, épp ott volt üzemképesen, indíthatóan, üzemanyaggal
>>>> töltve "kiállítva" :-)
>>>>
>>>
>>> dehogy , a verprofi katonak (vagy inkalos kiszervezett biztonsagiak)
>>>
>> Igen, jött közéjük néhány vérprofi tanácsadó is :)
>>> kivettek belole az akkut - igy teljesen uzemkeptelen volt . :)
>>>
>> Tényleg kivették? Ott voltál ? :)))
>>
>> Úgy tudom a tanknak 4 láda aksi kell (így hallottam !) és nem pici
>> zselés akksik ...
>> Meg azt is hallani, h hidegen ennyivel is nagyon-nagyon nehezen indul.
>> De az könnyen indult, valszeg új akkuk lehettek, nem ?
>>
>> Biztos a kisöreg zsebben vitte oda ... :)))
>>
>> ----------------------
>> L. Pásztor
>> ----------------------
>>
>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>>
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
More information about the Elektro
mailing list