[elektro] akkus furo akkupack
cst
maguspr at freemail.hu
Mon Jul 11 16:05:46 CEST 2011
http://panzerkeil.dre.hu/egyeb/cikkek/maybach/maybach.htm
A háború kitörése után a németek három új harckocsit állítottak szolgálatba:
a Tigert, a Panthert, és a Tiger II-t. Részben az egységesítési törekvések,
de főként mert ez volt a legalkalmasabb erőforrás, mindháromban a Maybach HL
210/230 hajtómű került elhelyezésre.
Az indításra három rendszer szolgált. Egy 24 V-os, 6 LE-s szintén Bosch
villanymotor (Bosch Typ BPD 6/24 ARS 150), és egy inercia indító, ha az
előbbi nem működne. Ezt kézzel hajtva lehetett használni. Valamint volt egy
kivezetés közvetlenül a főtengelyről, amit egy, a jármű farára erősített
benzinmotorral, vagy Kübelwagennel hajtva lehetett indítani. Főképp télen
volt szokás, mivel az akkumulátorok a hidegben elveszítik a töltésüket,
rosszabb esetben szétfagynak. Ezek 12 V-os 150 Ah telepek voltak. Indításhoz
fel kellett transzformálni 24 V-ra. Minden esetben legalább 50 ford./percet
kellett elérni, hogy elinduljon. A harmadik az elektromos indítómotor
feletti lendkerekes indító. Ez egy elég egyszerű szerkezet volt, ami három
részből állt. A személyzet egy kurblival elkezdte hajtani a rendszert, ami
egy fogaskerekes áttételen át felpörgette a lendkereket. Mikor felpörgött 10
000 ford./percre egy, a kurbli melletti kis fogantyút kihúzva szerkezetet
rákapcsolta a motorra, és a súlyos lendkerék lendületének elegendőnek
kellett lenni, hogy elindítsa a motort.
-----Original Message-----
From: charles hoss <charles.hoss at gmail.com>
To: elektro at tesla.hu <elektro at tesla.hu>
Date: 2011. július 11. 15:42
Subject: Re: [elektro] akkus furo akkupack
en ugy tudom hogy mint katonai gepet , egylatalan nem ugy talaltak ki
hogy bikazni kelljen . levegovel indithato , ha az lemerul akkor
akkuval stb - mivel reggel leraktak es nem volt minusz husz fok ,
lehet hogy egy forditas utan mar pofogott - ehhoz pedig a nem kiveheto
levegos rendszer boven eleg kellett legyen . egy nagynyomasu palack
baromi sokaig megorzi a nyomasat , nincs onkisulese , masodpercek
alatt ujratoltheto es az elektromos - pneumatikus inditas egy total
redundans rendszer - barmelyik onmagaban is eleg az inditashoz .
de nem voltam ott - ha te lattad hogy bennemaradt , akkor elhiszem .
bye
dexter
2011/7/11 "L. Pásztor" <seasoft at invitel.hu>:
> charles hoss írta:
>> Hofferek Attila <hofi at soka.co.hu> írta (2011. július 11. 13:35):
>>
>>> 2011.07.11. 13:14 keltezéssel, "L. Pásztor" írta:
>>>
>>>> Érdekelne, h ha beindult a kis diesel, hogy adta át az ero"t a nagynak
?
>>>> Kuplunk, olajturbina, hidromotor ?
>>>>
>>> Én sűrített levegőről tudok, azzal pörgetik fel a nagy motort, majd
>>> ráadják az üzemanyagot.
>>> Egyes hírek szerint a forradalom idején a vén lókötő is így indította el
>>> a harckocsit, ami
>>> hogy-hogy nem, épp ott volt üzemképesen, indíthatóan, üzemanyaggal
>>> töltve "kiállítva" :-)
>>>
>>
>> dehogy , a verprofi katonak (vagy inkalos kiszervezett biztonsagiak)
>>
> Igen, jött közéjük néhány vérprofi tanácsadó is :)
>> kivettek belole az akkut - igy teljesen uzemkeptelen volt . :)
>>
> Tényleg kivették? Ott voltál ? :)))
>
> Úgy tudom a tanknak 4 láda aksi kell (így hallottam !) és nem pici
> zselés akksik ...
> Meg azt is hallani, h hidegen ennyivel is nagyon-nagyon nehezen indul.
> De az könnyen indult, valszeg új akkuk lehettek, nem ?
>
> Biztos a kisöreg zsebben vitte oda ... :)))
>
> ----------------------
> L. Pásztor
> ----------------------
>
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
-----------------------------------------
elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list