[elektro] startakku
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Mon Aug 15 09:31:21 CEST 2011
Ahogy én látom:
A mai autókat már egy 5-6Ah-s aksi el tudja indítani. Onnan tudom, hogy amikor
az én aksim lemerült, külsőleg feltöltve elindította simán az autót, de amikor
kimértem a kapacitását, kb 6Ah volt.
Egy indítás, ha 200A-t kér, és tart 2 másodpercig, az 0,1Ah-nál alig több.
Tehát, ha van az aksiban 0,2Ah-nyi kapac, az már elég lehet egy indításhoz.
Ha van bármilyen áramforráska bármilyen aksikból, ami képes 0,2Ah-t beletölteni
a (nem is teljesen) lemerült aksiba, mondjuk 10-15A-t 1 percig, akkor szinte
biztosan el fog az eredeti akkuval indulni a járgány. De lehet, hogy sokkal
kevesebb is elég.
Szóval én nem bikázó aksiban, hanem utántöltő aksiban gondolkodnék, ha
ténylegesen is foglalkoztatna a téma.
Pár hete jártam úgy, hogy istentelen hőség volt, külsős munkán voltam, és vittem
hűtőládát, azt a peltier-es vackot, és rajta felejtettem a delejt. Le is szopta
az aksit úgy, hogy az elindítás nem jöhetett szóba. Megkértem pár embert, hogy
tolják be az autót. Szinte az első átfordulásra be is indult, szóval a mai és a
kicsit már nem annyira mai, de nem 50 éves járgányoknak hallatlanul kevés kell
az induláshoz. Télen is.
Emögött gondolom a bika szikra és a precízen összeállított üzemanyag-levegő
keverék áll elsősorban.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list