[elektro] startakku

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Mon Aug 15 09:31:21 CEST 2011


Ahogy én látom:

A mai autókat már egy 5-6Ah-s aksi el tudja indítani. Onnan tudom, hogy amikor 
az én aksim lemerült, külsőleg feltöltve elindította simán az autót, de amikor 
kimértem a kapacitását, kb 6Ah volt.

Egy indítás, ha 200A-t kér, és tart 2 másodpercig, az 0,1Ah-nál alig több. 
Tehát, ha van az aksiban 0,2Ah-nyi kapac, az már elég lehet egy indításhoz.

Ha van bármilyen áramforráska bármilyen aksikból, ami képes 0,2Ah-t beletölteni 
a (nem is teljesen) lemerült aksiba, mondjuk 10-15A-t 1 percig, akkor szinte 
biztosan el fog az eredeti akkuval indulni a járgány. De lehet, hogy sokkal 
kevesebb is elég.

Szóval én nem bikázó aksiban, hanem utántöltő aksiban gondolkodnék, ha 
ténylegesen is foglalkoztatna a téma.

Pár hete jártam úgy, hogy istentelen hőség volt, külsős munkán voltam, és vittem 
hűtőládát, azt a peltier-es vackot, és rajta felejtettem a delejt. Le is szopta 
az aksit úgy, hogy az elindítás nem jöhetett szóba. Megkértem pár embert, hogy 
tolják be az autót. Szinte az első átfordulásra be is indult, szóval a mai és a 
kicsit már nem annyira mai, de nem 50 éves járgányoknak hallatlanul kevés kell 
az induláshoz. Télen is.

Emögött gondolom a bika szikra és a precízen összeállított üzemanyag-levegő 
keverék áll elsősorban.

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list