[elektro] Kina, alkatresz
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Mon Aug 1 11:05:51 CEST 2011
jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> írta (2011. augusztus 1. 10:20):
> Hofferek Attila wrote:
>> 2011.08.01. 9:58 keltezéssel, jhidvegi írta:
>>> Azért, ha 80-nal mész, válthatsz a legmagasabb fokozatba is, akkor
>>> már nem kéne füstölnie, nemde?
>> Amikor mondjuk 80-nal orszaguton araszolunk es nyomok egy
>> visszakettopadlogazt elozesi
>> celzattal, felkuszik a pillanatnyi fogyasztas mero 80-90 literre is.
>> Az
>> a sok uzemanyag tudna
>> fustot is kepezni helytelenul beallitott, vagy kopott motorban igen
>> konnyen.
>
> Szóval nem csak akkor füstöl, amikor túl alacsony fordulatszámon kap egy nagy
> gázt, hanem akkor is, ha felpörgetik kényszerrel (visszaváltás), és ekkor kap
> nagy gázfröccsöt? Ez érdekes, mert ekkor már, ha van az autóban, a turbo is
> üzemel, nem?
nem . attol hogy visszakapcsol megno a fordulat , de a turbonak hosszu
ido mire felporog (tobb masodperc is lehet - de ezt nem veszed eszre ,
mert a normal gyorsulas is ebben a nagysagrendben mozog) igy aztan a
felporges megvan , a sok gazolaj megvan (hiszen porog , de alacsony
nyomason hideg a henger - csak lassan tudna elegni a gazolaj , de
ehelyett porog mint a barom - elegetlenul kerul a kipufogoba - persze
ha nem eg el , akkor kisebb a kimeno terfogataram , nehezebben porog
fel a turbo .
errol beszeltem amikor arrol volt szo hogy egy TD motornal gyakran
azert gepeszkedsz hogy ezeket a parametereket osszehangold - ha valaki
ugy vezeti ahogy egy benzines motort , akkor bajok vannak , keves
teljesitmeny , fust , instabil uzem stb.
> Különben, ha így van, én el tudnék képzelni szabályokat, amiknek eleget kellene
> tenni, ha valaki dízelt gyárt vagy üzemeltet, és ha kilóg belole, akár a
> forgalomból is kiveheto lenne. Pl ha megpiszkálja a gépet, és ez rábizonyítható.
elenyeszoen keves ember piszkalja meg az autojat . tobbnyire
elhanyagoljak oket .
"dizel - ezt csak tankolni kell"
jah , ha nyugateuropaban tankolsz .
> Tarthatatlan, hogy dol a füst a szekerekbol, a többiek meg nyeljék. Persze
> tudom, a trabi-wartburg-barkas kombót is bírni kellett. Azért az büdösebb volt,
> ha nem is volt károsabb, viszont a gyakoriságuk jóval nagyobb volt, mint a most
> füstölgo dízeleké.
gyakoribbnak ereztuk .
a mostani forgalom azert jelentosen surubb - es tele van
kornyezetszennyezo autokkal .
fustolo dizelek , kihult katalizatoros benyasok es azok akik semmilyen
szabalynak nem felelnek meg : bkv , teherautok stb
bye
dexter
More information about the Elektro
mailing list