[elektro] QEI

Tóth Péter toth.peter at tilonasec.hu
Thu Sep 2 11:06:48 CEST 2010


  Értem amit írsz, de nekem most a nulla pont pontossága nem nem fontos, 
sőt a tárcsán sincs index sáv, az encoder index lába sincs kihozva a 
csatlakozón.
Nekem annyi elég, hogy ha kézzel elmozgatják kikapcsolt állapotban, 
akkor tudjon róla az elektronika. Ha indításkor nincs végállásban, akkor 
menjen oda.
Annyi lesz a feladata, hogy felvegye a procit egy 5x5 cm-es pontról, 
vigye kb. a forrasztás helyére, ott a koma belövi pontosan, és tárolom a 
koordinátákat.
Gyakorlatilag két pont koordinátája között kell mozognia, felvenni, 
lerakni, arrébb menni.

ToPe


2010. 09. 02. 9:19 keltezéssel, Adam Huszar írta:
>>   Természetesen! Végállás érzékelő minden tengelyen lesz, hogy a nulla
>> pont mindig ugyanonnan legyen mérve, ha kézzel elcibálják kikapcsolt
>> állapotban.
> Hát őőő, ehhez hozzátennék annyit, hogy ha forgó jeladód van, akkor
> úgy szokták csinálni a refpont felvételt, hogy elindul a tengely a
> refpont kapcsoló felé, amikor pedig ráfut, akkor utána még forog a
> motor, amíg a jeladóból meg nem érkezik a nullimpulzus (vagy index
> impulzus). Így kiküszöbölhető a kapcsoló pontatlansága, ha nem mindig
> ugyanakkor kapcsol be valami miatt, és így nem csúszik el a refpont.
> Mondjuk vannak jó drága és pontos refpont kapcsolók, de inkább
> szoftveresen érdemes variálni szerintem.
>
> Ádi
>
> -----------------------------------------
>            elektro[-flame|-etc]
>



More information about the Elektro mailing list