[elektro] O2 szenzor
trebi at algoritmic.hu
trebi at algoritmic.hu
Fri May 7 11:38:39 CEST 2010
János Zakó wrote:
> eszembe jutott a bennem maradt kérdés:
> Miért választják le a lambda szondát a gyári motorvezérlőről LPG
> üzemben?
Mert a benzines ECU szabályozná a benzint, és ha nem sikerül neki, akkor
MIL-t gyújt. Lambda-emulátort szokás betenni, amelyik mindig egyes lambdának
megfelelő jelet küld, mert akor nem is akar szabályozni az ECU, és ezért nem
tűnik föl neki, hogy hiába tekergeti, nem ő a főnök. :)
Normáliséknál hogy oldják meg, hogy megálljon a
> benzinbefecskendezés? Nálam egy relével megszakították a
> befecskendezőszelep vezetékét, amit
> a motorvezérlő átkapcsolás után pár mp-el egy pirosan világító
> szimbólummal jutalmaz.
Egyenként kell lekapcsolni az injektorokat, és mindegyik helyett betenni egy
megfelelő ellenállást. (néhány ohm).
Trebitsch
> 2010/5/7 <trebi at algoritmic.hu>:
>> A pontosan egyes lambda.
>> Nem azért célozza azt a világ összes gyára, mert mindegyikben
>> teljesen hülyék tervezik a motorokat, hanem mert az a jó.
>> Valamiért persze mindig, mindenki megpróbál okosabb lenni a komplett
>> gyári motorfejlesztő részlegnél, amelyik évtizedek óta ezen
>> dolgozik. Elég ritkán sikerül. :)
>>
>> Trebitsch
>>
>>
>> János Zakó wrote:
>>> Tehát mi a legideálisabb lambda érték fogyasztás és motor élettartam
>>> szempontjából?
>>>
>>>
>>> 2010/5/7 <trebi at algoritmic.hu>:
>>>> A (kipufogó) szelepnyitásig mindig kitart az égés. Ezt meg is lehet
>>>> nézni, ha leszeded a kipufogósort, vidáman csapkodnak kifele a
>>>> lángnyelvek. (Szomszédok leitatása, valamint zajvédő füles
>>>> használata javallott. :) Egyébként de, olyan 1.05 körüli lamndánál,
>>>> tehát halványan szegény keveréknél legmagasabb az égés hőfoka. Itt
>>>> van a fogyasztás minimuma is, 2-3 százalékot is spórolhat így az
>>>> ember. Amit aztán jó eséllyel el fog költeni hengerfej-javításra,
>>>> sokszorosan. :)
>>>>
>>>> Trebitsch
>>>> charles.hoss wrote:
>>>>> Nem stochiometriai arany alatt egy picivel a legnagyobb az egester
>>>>> hofoka? En ugy tudtam hogy a lassabb eges (kitart a szelpnyitasig)
>>>>> es a forro atomos oxigen art a szelepeknek.
>>>>>
>>>>> Bye
>>>>> dexter
>>>>>
>>>>> Sent from my HTC
>>>>>
>>>>> -----Original Message-----
>>>>> From: trebi at algoritmic.hu
>>>>> Sent: Friday, May 07, 2010 10:42
>>>>> To: elektro at tesla.hu
>>>>> Subject: Re: [elektro] O2 szenzor
>>>>>
>>>>> Sokféle szabályzás van. Ha a legegyszerűbb, lambdajelre dolgozó,
>>>>> akkor az
>>>>> semmit nem csinál, amíg hideg a szonda, tehát nem ad jelet.
>>>>> Egyszerűen marad
>>>>> az utoljára beállított gázmennyiség (szűkítés) oszt csókolom.
>>>>> Szonda amíg
>>>>> hideg, addig nem jön belőle feszültség, tehát elég egyszerű
>>>>> észrevenni, hogy
>>>>> mikor melegedett be. :)
>>>>> Amúgy ez a szabályozási mód teljesen tökéletes tud lenni, egy
>>>>> dologtól eltekintve: nem dúsítja a keveréket intenzív gázadásra
>>>>> (mert nem is tudja,
>>>>> hogy az van, ha nincs belevezetve a TPS), és ettől lomhábban
>>>>> gyorsul az
>>>>> autó. Ha olyan, amelyik lambdára és TPS-re is dolgozik, akkot
>>>>> tényleg teljesen hibátlan.
>>>>> Amíg a szonda hideg, addig persze nem jó a keverékarány, de ez nem
>>>>> érdekel
>>>>> senkit, mert kevesebb, mint 1 percről van szó. A motor meg gázzal
>>>>> egészen
>>>>> extrém keverékarányokkal is tud ketyegni. (Ezért szokták egyébként
>>>>> tönkretenni, mert addig szegényítik a keveréket, rejtélyes okból,
>>>>> amíg az
>>>>> egekig nem ugrik az égéstér hőmérséklete, és beégnek a szelepek.)
>>>>>
>>>>> Trebitsch
>>>>>
>>>>>
>>>>> János Zakó wrote:
>>>>>> Még egy kérdés. A gyári LPG szabályzók mit csinálnak, ha még nem
>>>>>> melegedett fel a lambda szonda?
>>>>>> Láttam hogy be lehet állítani hogy mennyi időt várjon a
>>>>>> felmelegedésre. Motorfordulatot mindig figyeli és esetleg az
>>>>>> alapján nyit?
>>>>>> Van egy kezdetleges darabom, abba csak a lambda sz. van bevezetve
>>>>>> és a szelep sem léptetőmotoros, hanem egy szénkefés motor.
>>>>>
>>>>> -----------------------------------------
>>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>>
>>>>> -----------------------------------------
>>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>
>>>
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>>
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list