[elektro] O2 szenzor

János Zakó janoszako at gmail.com
Fri May 7 11:36:37 CEST 2010


de igazad van............

2010/5/7 Xorn <toth.endre at gmail.com>:
> Olyan nincs.
>
> Ugyanis valami vagy idealis - ertsd, a letezo vagy leheto legjobb -,
> vagy nem az. Ugyhogy fokozni ertelmetlen, sot, lehetetlen.
>
> Best regards,
> Andy
>
> 2010/5/7 János Zakó <janoszako at gmail.com>:
>> Tehát mi a legideálisabb lambda érték fogyasztás és motor élettartam
>> szempontjából?
>>
>>
>> 2010/5/7  <trebi at algoritmic.hu>:
>>> A (kipufogó) szelepnyitásig mindig kitart az égés. Ezt meg is lehet nézni,
>>> ha leszeded a kipufogósort, vidáman csapkodnak kifele a lángnyelvek.
>>> (Szomszédok leitatása, valamint zajvédő füles használata javallott. :)
>>> Egyébként de, olyan 1.05 körüli lamndánál, tehát halványan szegény
>>> keveréknél legmagasabb az égés hőfoka. Itt van a fogyasztás minimuma is, 2-3
>>> százalékot is spórolhat így az ember. Amit aztán jó eséllyel el fog költeni
>>> hengerfej-javításra, sokszorosan. :)
>>>
>>> Trebitsch
>>> charles.hoss wrote:
>>>> Nem stochiometriai arany alatt egy picivel a legnagyobb az egester
>>>> hofoka? En ugy tudtam hogy a lassabb eges (kitart a szelpnyitasig) es
>>>> a forro atomos oxigen art a szelepeknek.
>>>>
>>>> Bye
>>>> dexter
>>>>
>>>> Sent from my HTC
>>>>
>>>> -----Original Message-----
>>>> From: trebi at algoritmic.hu
>>>> Sent: Friday, May 07, 2010 10:42
>>>> To: elektro at tesla.hu
>>>> Subject: Re: [elektro] O2 szenzor
>>>>
>>>> Sokféle szabályzás van. Ha a legegyszerűbb, lambdajelre dolgozó,
>>>> akkor az
>>>> semmit nem csinál, amíg hideg a szonda, tehát nem ad jelet.
>>>> Egyszerűen marad
>>>> az utoljára beállított gázmennyiség (szűkítés) oszt csókolom. Szonda
>>>> amíg
>>>> hideg, addig nem jön belőle feszültség, tehát elég egyszerű
>>>> észrevenni, hogy
>>>> mikor melegedett be. :)
>>>> Amúgy ez a szabályozási mód teljesen tökéletes tud lenni, egy dologtól
>>>> eltekintve: nem dúsítja a keveréket intenzív gázadásra (mert nem is
>>>> tudja,
>>>> hogy az van, ha nincs belevezetve a TPS), és ettől lomhábban gyorsul
>>>> az
>>>> autó. Ha olyan, amelyik lambdára és TPS-re is dolgozik, akkot tényleg
>>>> teljesen hibátlan.
>>>> Amíg a szonda hideg, addig persze nem jó a keverékarány, de ez nem
>>>> érdekel
>>>> senkit, mert kevesebb, mint 1 percről van szó. A motor meg gázzal
>>>> egészen
>>>> extrém keverékarányokkal is tud ketyegni. (Ezért szokták egyébként
>>>> tönkretenni, mert addig szegényítik a keveréket, rejtélyes okból,
>>>> amíg az
>>>> egekig nem ugrik az égéstér hőmérséklete, és beégnek a szelepek.)
>>>>
>>>> Trebitsch
>>>>
>>>>
>>>> János Zakó wrote:
>>>>> Még egy kérdés. A gyári LPG szabályzók mit csinálnak, ha még nem
>>>>> melegedett fel a lambda szonda?
>>>>> Láttam hogy be lehet állítani hogy mennyi időt várjon a
>>>>> felmelegedésre. Motorfordulatot mindig figyeli és esetleg az alapján
>>>>> nyit?
>>>>> Van egy kezdetleges darabom, abba csak a lambda sz. van bevezetve és
>>>>> a szelep sem léptetőmotoros, hanem egy szénkefés motor.
>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>>           elektro[-flame|-etc]
>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>>           elektro[-flame|-etc]
>>>
>>> -----------------------------------------
>>>          elektro[-flame|-etc]
>>>
>>
>> -----------------------------------------
>>          elektro[-flame|-etc]
>>
>
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]
>



More information about the Elektro mailing list