[elektro] O2 szenzor

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
Thu May 6 23:39:24 CEST 2010


trebi at algoritmic.hu wrote:
> Az adja a testet a szondának.1 és 3 vezetékes szondánál létszükséglet, mert 
> a kipufogó soha nem jó test, hamar elkorrodálnak a csavarok. 2 és 4 
> vezetékesnél meg biztonsági tartalék, mert azoknak is kell a test a 
> fémházra, viszont van drót ehhez a szondán is. Belöl viszont szeret 
> elengedni a ponthegesztés, és akkor jól jön a külön testvezeték.

Viszont amég mindkét test megvan, a külső sajnos csak ront a 
pontosságon, földhurkot okoz.

Persze gondolom ez végülis nem számít különösebben, mivel a jel pontos 
értékét többnyire nem mérik hanem csak a nagyobb felfutó és lefutó 
éleket figyelik. Ha pontosan mérni kell, akkor meg úgyis szélessávú 
szonda célszerű, de annak meg teljesen más a kezelése.

> Ez amúgy egy öreg, karburátoros Pajero volt, és 1 vezetékes szondát vettem 
> bele (gyárilag természetesen semmilyen se volt benne), mert az volt a 
> legolcsóbb, és mivel jó közel lehetett beépíteni a hengerfejhez, nem volt 
> szükség szondafűtésre.

Ezt sok autón meg lehetne oldani, de mégis elrakják jó messzire, a 
katalizátor elé. Miért?

-- 
((( Móczik Gábor  )))--((( e|mail: pm-01 |@| progzmaster |.| hu )))
((( S.k.y.p.e.: moczik )))



More information about the Elektro mailing list