[elektro] generator->motor
Skandar Graun
sgraun at gmail.com
Sat May 1 19:55:52 CEST 2010
Köszi.
Egyébként az omron védi is magát, ha nagyon emelkedik a DC szint,
elengedi a motort.
Ennek félelmetes hatása lett egy túlterhelt díszlethúzó esetén.
2010/5/1 jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>:
> Skandar Graun wrote:
>
>> Féküzemben a fellépő egyenkomponens (generátor üzem) miatt külön
>> fékellenállásokat használ a frekvenciaváltó.
>
> Az nem egyenkomponens, hanem az inverter a betáp DC feszre táplál, és mivel ezt
> általában diódaegység állítja elő, meg egy kondér van még rajta, hát bizony a
> fesz emelkedne felfelé az égig, míg fel nem robban az elkó.
>
> Ha a diódák helyett tirisztorhíd lenne, akkor mehetne a visszatáplálás, de akkor
> is kellene valami ellenállás arra az esetre, ha a hálózat bármiért nem áll
> rendelkezésre, amikor kell. Viszont, ha aksi van, akkor oda lehet
> visszatáplálni. Tehát pl autónál ennek semmi akadálya nem lenne.
>
> A kérdéskör azért is foglalkoztat, mert ha aszinkron motorból van kialakítva a
> jármű főmotorja, akkor nekem úgy tűnik, alig van értelme a bldc-vé alakításnak.
> Aztán lehet, hogy marhára nem tudok valamit, ezért faggatózok a témában.
>
> hjozsi
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
More information about the Elektro
mailing list