[elektro] generator->motor
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Sat May 1 13:03:29 CEST 2010
jenei lászló wrote:
> Én gyártok 3.9Kw - os és 5.5Kw - os BLDC motorokat . A kisebb motort
> 2,2Kw -os 6 pólusú aszinkronmotorból alakítom ki (48V-os
Lehetne egy kérdésem?
Az átalakítás után hogy alakul a teljesítmény az eredetivel azonos fordulaton
nézve?
Tulajdonképpen azért kérdezem, mert már mértem pl winyóból való neodinium
mágneseket, és az jött ki, hogy kis légrésre szorítva (vasakkal alaposan
körbepatkolva) magától kb 0,5T-t tud egy ilyen. Miközben egy bármilyen aszinkron
motorban simán lehet akár telítésig is elmenni.
Ha magas a B, akkor kicsi a szlip. Végülis úgy tűnik nekem, hogy a BLDC-nek csak
itt van nyeresége, elmarad a szlip.
Persze elektromos előnyök is vannak, pl nem kér meddőteljesítményt, illetve
bármilyen terhelésre képes generátorként is működni, meg mivel van jeladó benne,
egészen pontos hajtás építhető, tehát pl az elfordulások számát is meg lehet
határozni. De járműnél ennek nem sok előnye van szerintem, vagy igen? Mi még az
előny? Miért érdemes egy aszinkron motort bldc-vé alakítani?
Ezek valódi kérdések akarnak lenni, nem belekötés! Remélem, senki nem veszi
annak. Tényleg szeretném érteni.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list