[elektro] generator->motor

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Sat May 1 13:03:29 CEST 2010


jenei lászló wrote:
> Én gyártok 3.9Kw - os és 5.5Kw - os BLDC motorokat . A kisebb motort
> 2,2Kw -os 6  pólusú aszinkronmotorból alakítom ki (48V-os

Lehetne egy kérdésem?
Az átalakítás után hogy alakul a teljesítmény az eredetivel azonos fordulaton 
nézve?

Tulajdonképpen azért kérdezem, mert már mértem pl winyóból való neodinium 
mágneseket, és az jött ki, hogy kis légrésre szorítva (vasakkal alaposan 
körbepatkolva) magától kb 0,5T-t tud egy ilyen. Miközben egy bármilyen aszinkron 
motorban simán lehet akár telítésig is elmenni.

Ha magas a B, akkor kicsi a szlip. Végülis úgy tűnik nekem, hogy a BLDC-nek csak 
itt van nyeresége, elmarad a szlip.
Persze elektromos előnyök is vannak, pl nem kér meddőteljesítményt, illetve 
bármilyen terhelésre képes generátorként is működni, meg mivel van jeladó benne, 
egészen pontos hajtás építhető, tehát pl az elfordulások számát is meg lehet 
határozni. De járműnél ennek nem sok előnye van szerintem, vagy igen? Mi még az 
előny? Miért érdemes egy aszinkron motort bldc-vé alakítani?

Ezek valódi kérdések akarnak lenni, nem belekötés! Remélem, senki nem veszi 
annak. Tényleg szeretném érteni.

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list