[elektro] Motor akku

potyo potyo.ada at gmail.com
Sat Mar 20 13:39:32 CET 2010


2010/3/20 Várszegi Péter <varszegi at kapos-net.hu>:
> De akkor sokkal jobban megéri egy olcsó sima autó akku a csomagtartóban,
> mint egy drága motorakku a másik mellé.
> A motorakkut és a sokkal nagyobb autó aksit úgysem lehet egyszerre tölteni,
> a két autó aksit meg igen.

Miért ne lehetne? Mindkettő 12V-os, mindkettő ólomakku, állandó
feszültségről simán lehet eltérő kapacitású párhuzamosan kapcsolt
akkukat tölteni.

> Ha veszel egy olcsó motor aksit, akkor az vagy szétmegy ha egyszer nagy
> áramot kell leadni indításkor a -15 fokban, vagy előbb hal meg mint az autóé
> és akkor észre sem veszed, de csak annyit érsz vele, hogy lemeríti a nagy
> aksit is.

Nem meríti le, mert csak akkor vannak összekapcsolva, ha a generátor
termel is áramot. Az indítási áram az tényleg gond lehet...

> Ha meg veszel egy drága motor akkumulátort ami bírja, akkor meg elköltöttél
> mindennel együtt 30-50.000ft-ot.
> Most megér ennyit, hogy 4-5 évente egyszer, talán, esetleg majd kelleni fog?

Na ezaz, ez a problémám nekem is vele, hogy nem éri meg. 10 évet meg a
motorakku sem húz ki.

> Egy 55Ah-ás aksi 10-15.000ft, ehhez veszel egy áramtalanító kapcsolót (nem
> kínai után gyártottat, mert az semmit nem ér),
> kell pár relé meg egy rendes vezeték és kész is.
> Egy relét bekötsz hogy csak akkor legyen rajt a kocsi hálózatán amikor van
> gyújtás, ide egy 80-1000A-es elég, az áramtalanítóval meg ha lemerült a
> másik át tudod hidalni a relét az indításhoz.
> Nem kell töltésvezérlő, nem kell védelem, pár biztosítékon kívül.
> Míg egy 5-20Ah-ás motor aksit ha megküldesz azzal a töltő árammal amit a
> generátor kiad, akkor akár el is durranhat.

Mitől durranna el a motorakku? A generátor nem kényszeríti az áramát,
hanem tartja a 14V-ot, az akku meg felveszi, ami tetszik neki.



More information about the Elektro mailing list