[elektro] Motor akku

Várszegi Péter varszegi at kapos-net.hu
Sat Mar 20 10:44:39 CET 2010


80-100A nem 80-1000A :)

--------------------------------------------------
From: "Várszegi Péter" <varszegi at kapos-net.hu>
Sent: Saturday, March 20, 2010 10:42 AM
To: <elektro at tesla.hu>
Subject: Re: [elektro] Motor akku

> De akkor sokkal jobban megéri egy olcsó sima autó akku a csomagtartóban,
> mint egy drága motorakku a másik mellé.
> A motorakkut és a sokkal nagyobb autó aksit úgysem lehet egyszerre 
> tölteni,
> a két autó aksit meg igen.
> Ha veszel egy olcsó motor aksit, akkor az vagy szétmegy ha egyszer nagy
> áramot kell leadni indításkor a -15 fokban, vagy előbb hal meg mint az 
> autóé
> és akkor észre sem veszed, de csak annyit érsz vele, hogy lemeríti a nagy
> aksit is.
> Ha meg veszel egy drága motor akkumulátort ami bírja, akkor meg 
> elköltöttél
> mindennel együtt 30-50.000ft-ot.
> Most megér ennyit, hogy 4-5 évente egyszer, talán, esetleg majd kelleni 
> fog?
> Egy 55Ah-ás aksi 10-15.000ft, ehhez veszel egy áramtalanító kapcsolót (nem
> kínai után gyártottat, mert az semmit nem ér),
> kell pár relé meg egy rendes vezeték és kész is.
> Egy relét bekötsz hogy csak akkor legyen rajt a kocsi hálózatán amikor van
> gyújtás, ide egy 80-1000A-es elég, az áramtalanítóval meg ha lemerült a
> másik át tudod hidalni a relét az indításhoz.
> Nem kell töltésvezérlő, nem kell védelem, pár biztosítékon kívül.
> Míg egy 5-20Ah-ás motor aksit ha megküldesz azzal a töltő árammal amit a
> generátor kiad, akkor akár el is durranhat.
>
> --------------------------------------------------
> From: "Charles Hoss" <charles.hoss at gmail.com>
> Sent: Saturday, March 20, 2010 1:41 AM
> To: <elektro at tesla.hu>
> Subject: Re: [elektro] Motor akku
>
>> Ebben nem ertunk egyet.
>> Tobb ceg is hasznal hasonlo megoldasokat.
>> Csinaltam is mar ilyet egy havernak akinek az allofutes ette meg az akkut
>> . Ha nem lenne az autoban fogyaszto , csak onindito - sokkal hosszabb
>> lenne az elettartama. Ehhez kellett meretezniuk az akkut -
>> belsotervilagitas , riaszto stb. Ha lenne egy extra es egy motor ellato
>> akku , akkor ket fele ekkora akku bosegesen eleg lenne - sot. De ha mar
>> ott a lehetoseg , akkor legyen megy egy kabel egy kapcsoloval ami
>> parhuzamossa teszi a ket akkut arra a nagyon ritka esetre ha az 
>> inditoakku
>> meghalna - mert az ido 99%-aban a kenyelmi akku is eleg az inditasra -
>> ahogy most is , a kocsiban levo akku kapacitasanak a fele is boven eleg -
>> csak itt amikor kiderul hogy nincs meg a fel kapac sem - akkor mar nincs
>> tovabb.
>>
>> Bye
>> dexter
>> Sent from my 3g cerebral implant
>
>
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]
> 



More information about the Elektro mailing list