[elektro] Motor akku
Moczik Gabor
pm_levlista at progzmaster.hu
Fri Mar 19 23:16:39 CET 2010
(G)feri wrote:
> esz a fene, hogy megcsináljam. Egy kisebb kapacitású, max. 10 A-es
> akkuhoz csinálni egy tranzvertert, amely a 12V-ból 14,4V-ot állít elő
> és 10-20A-t tud leadni. Az egészet ezzel a kis akkuval, tranzverterrel
> hordozható állapotúra csinálni, esetleg bele építhetek egy kis
> kompresszort, lámpát is. Kis helyen elfér a kocsiban, s ha egyszer ne
> adj ég, valamiért pl. égve hagynám a kocsi világítását, negyed-fél óra
> alatt töltene az autó akksijába annyit, még akár a szivargyújtón keresztűl is, hogy
> beröffenjen.
Nem kell fél óra, nekem 1-2 perc bőven elég volt. Nem rossz ötlet
egyébként, de hogy ne kelljen transzverter, lehetne 3db 6V-os
szünetmentesbe való akkuból is építeni. Ez mondjuk már sok, áramkorlát
kellhet, vagy ha nagyon takarékoskodni akarsz akkor step-down áramgenerátor.
> Azt hozzátenném én nem hiszek abban, hogy egy átlagos
> kivitelű motorkerékpár akku le tud adni akár csak másodpercekre akkora áramot,
> ami pl. egy diesel motort beröffent.
Az átlagos lehet hogy nem, azokra 100-170A van megadva, de amit tegnap
írtam, arra 680A 5sec, 595A 10sec, stb van megadva. Az ára sem
átlagos... :-)
> De most, hogy átgondoltam, mégsem ezt fogom megépíteni. Veszek egy kis
> akksit, egy 12V- 230V-os tranzvertert hozzá és a hozzájuk bütykölt dobozba bepréselek egy
> 230V-ról működő legalább 10A-es sk. kreált akkutöltőt. Úgyis régen
> szerettem volna mobil 230V-ot a kocsiba, ide-oda. És akkor a kis
> akksiját tölthetem a saját töltőjéről is 230V-os nagy hálózatról, vagy
> a kocsi szivargyújtójáról is menetközben, de megvariálhatom, hogy álló
> gépkocsi nagy akksijáról is a 230V-os tranzverter + akkutöltő segítségével
> feltöltse a kicsit (csak közben le ne szopja a nagyot :) ) és ami a
> lényeg a kis akksiról rá tudok a tranzverter+akkutöltőn keresztűl
> tölteni a nagy akkura ha lemerülne. Mellesleg mindig ott a 230V is ha le
> akarnám flexelni a kerékbilincset :).
>
> Tudtok követni???
Tudjuk, szerintem jobb az eredeti 12->14.4V megoldás.
Mármint nem kizárólagosan, hanem ha már úgyis van egy 12->230 konverzió,
akkor tekerhetsz többleágazásos trafót is, aminek pont van 14.4V-os
kimenete is. Jobb a hatásfok mintha még a nagynehezen előállított 230-at
transzformálnád vissza.
Egy szünetmentes táp nem jó?
Az pont 90%-ban készen is van, tud 230->12V töltést, igaz csak pár
A-rel, nem 10-20-szal, megy 12->230 inverterként, tekersz rá pár menetes
2.4V-os segédtekercse(ke)t a 12V oldalhoz, akkor megvan a 14.4V is.
APC 600VA körül már néhány ezerért kifogható a vaterán, kapcsrajz
fellelhető a neten.
--
((( Móczik Gábor )))--((( e|mail: pm-01 |@| progzmaster |.| hu )))
((( S.k.y.p.e.: moczik )))
More information about the Elektro
mailing list