[elektro] Motor akku
Moczik Gabor
pm_levlista at progzmaster.hu
Thu Mar 18 18:47:12 CET 2010
Várszegi Péter wrote:
> Nem az Ah, meg a töltőáram számít, hanem az indítóáram.
Tisztában vagyok vele, viszont az Ah-val általában emelkedik az
indítóáram is, a töltőáram ha meg csak 1A lehet max, akkor jelentősen
bonyolítja a helyzetet, teljesen külön kell kezelni a másik akkutól, az
alábbi megoldás nem működik ilyen egyszerűen.
A jelenlegi terv, hogy a két akku az alábbi módon lenne kötve:
A jelenlegi főakkun maradna minden fogyasztó, kivéve behúzómágnes
vezérlőtápja és indítómotor. A generátor is megy ide.
Az új indítóakkura megy a mágnes és a motor, valamint egy néhányszáz
A-es dióda a főakku felől. Járó motornál egy megfelelő relé rövidrezárja
a diódát hogy mindkét akkun legyen töltés.
A motorvezérlés tápja mindkét akkuról külön diódákkal összehozva.
Indításnál az indítóakkun van a közvetlen terhelés, vagy ha netán az
merült le vagy leesik annyira a fesz, akkor a dióda nyit a főakkuról is
folyik áram. Ha álló motornál a főakku merül le, a dióda miatt az
indítóakkut nem érinti.
A dióda a problémás alkatrész, 200A felett nehéz találni, és drága. Ha
találnék, akkor meg tudnám nézni az adatlapban mennyi a nyitófesz
párszáz A-en. Az indítómotornak 1-2-3V esés nem számít, az ECU-nak
lehet, azért kap külön diódákat.
Lehetne behúzómágnes méretű relével is szórakozni, de csak az önmagában
15-20A-t vesz fel, és nem jó folyamatos üzemre. Van egy ilyen mágnesem,
ha kisebb visszatérítő rugóval kisebb áramon benntartható, akkor tök jó
is lenne, megoldaná az indítás és töltés kérdését is...
--
((( Móczik Gábor )))--((( e|mail: pm-01 |@| progzmaster |.| hu )))
((( S.k.y.p.e.: moczik )))
More information about the Elektro
mailing list