[elektro] Motor akku

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
Thu Mar 18 18:47:12 CET 2010


Várszegi Péter wrote:
> Nem az Ah, meg a töltőáram számít, hanem az indítóáram.

Tisztában vagyok vele, viszont az Ah-val általában emelkedik az 
indítóáram is, a töltőáram ha meg csak 1A lehet max, akkor jelentősen 
bonyolítja a helyzetet, teljesen külön kell kezelni a másik akkutól, az 
alábbi megoldás nem működik ilyen egyszerűen.


A jelenlegi terv, hogy a két akku az alábbi módon lenne kötve:
A jelenlegi főakkun maradna minden fogyasztó, kivéve behúzómágnes 
vezérlőtápja és indítómotor. A generátor is megy ide.
Az új indítóakkura megy a mágnes és a motor, valamint egy néhányszáz 
A-es dióda a főakku felől. Járó motornál egy megfelelő relé rövidrezárja 
a diódát hogy mindkét akkun legyen töltés.
A motorvezérlés tápja mindkét akkuról külön diódákkal összehozva.

Indításnál az indítóakkun van a közvetlen terhelés, vagy ha netán az 
merült le vagy leesik annyira a fesz, akkor a dióda nyit a főakkuról is 
folyik áram. Ha álló motornál a főakku merül le, a dióda miatt az 
indítóakkut nem érinti.

A dióda a problémás alkatrész, 200A felett nehéz találni, és drága. Ha 
találnék, akkor meg tudnám nézni az adatlapban mennyi a nyitófesz 
párszáz A-en. Az indítómotornak 1-2-3V esés nem számít, az ECU-nak 
lehet, azért kap külön diódákat.

Lehetne behúzómágnes méretű relével is szórakozni, de csak az önmagában 
15-20A-t vesz fel, és nem jó folyamatos üzemre. Van egy ilyen mágnesem, 
ha kisebb visszatérítő rugóval kisebb áramon benntartható, akkor tök jó 
is lenne, megoldaná az indítás és töltés kérdését is...

-- 
((( Móczik Gábor  )))--((( e|mail: pm-01 |@| progzmaster |.| hu )))
((( S.k.y.p.e.: moczik )))



More information about the Elektro mailing list