[elektro] Nissan Almera számitógép
P Á
asztai.p at gmail.com
Mon Mar 8 22:10:46 CET 2010
2010/3/8 Moczik Gabor <pm_levlista at progzmaster.hu>
> P Á wrote:
> > Lehet.De amikor bevittem a szg semmilyen hibaüzenetet nem irt ki a
> > diagnosztikára. És ezzel nem tudtak mit kezdeni. Na akkor vetettek egy uj
> > aksit, és csodák csodája beindult vele. De 2 km után megáltam és aztán
> nem
> > volt hajlandó ujraindulni.
>
> Na, innentől hétszentség hogy valami más probléma lesz.
> Sok vezérlő letilt ha kevés a tápfesz. Haverral is jártunk így. Szét
> volt bontva az egész autó. Visszaszerelésnél lemaradt az ECU testkábel a
> blokkról, hozzáért, de szar volt a kontakt, esett vagy 3V rajta. Az volt
> a jelenség, hogy néha nem indult, de kiszállva 2m-t tolva azonnal
> röffent. Beletellt egy időbe mire rájöttünk, hogy az ECU-n rossz a föld,
> de ez már utána megmagyarázta a jelenséget: az önindító miatt leesik a
> fesz, és a kontakthiba miatti plusz feszeséssel együtt ez már a tiltási
> küszöb alatt volt.
>
> Szóval akkor nézd meg van-e töltés (majd ha beindul :-) ), fel van-e
> töltve teljesen az akku, indítózásnál mennyire esik le a fesz. ECU GND
> és az akkusaru között mennyi fesz esik, ugyanez a 12V-os ágon is
> előfordulhat, bár ritkább.
>
> Mivel ment az autó, ez szinte 100% hogy kontakthiba. Ha az autóban
> nincs, akkor az ECU-ban egy forrasztás...
>
> Hacsak a szervízben közben nem "oldották meg" hogy legyen más hiba...
>
> --
> ((( Móczik Gábor )))--((( e|mail: pm-01 |@| progzmaster |.| hu )))
> ((( S.k.y.p.e.: moczik )))
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
Kedves Gábor!
Köszönöm a részletes válaszodat, és holnap elmesélem mit tapasztaltam. ÉN
is hasonlókat gyanitok, például a testkábel a karosszériára, ott is komoly
korróziós ellenállás tud fellépni, amit ugye feszültségmérésel nem is lehet
kimérni.
Pali
More information about the Elektro
mailing list