[elektro] Nissan Almera számitógép
Moczik Gabor
pm_levlista at progzmaster.hu
Mon Mar 8 21:49:57 CET 2010
P Á wrote:
> Lehet.De amikor bevittem a szg semmilyen hibaüzenetet nem irt ki a
> diagnosztikára. És ezzel nem tudtak mit kezdeni. Na akkor vetettek egy uj
> aksit, és csodák csodája beindult vele. De 2 km után megáltam és aztán nem
> volt hajlandó ujraindulni.
Na, innentől hétszentség hogy valami más probléma lesz.
Sok vezérlő letilt ha kevés a tápfesz. Haverral is jártunk így. Szét
volt bontva az egész autó. Visszaszerelésnél lemaradt az ECU testkábel a
blokkról, hozzáért, de szar volt a kontakt, esett vagy 3V rajta. Az volt
a jelenség, hogy néha nem indult, de kiszállva 2m-t tolva azonnal
röffent. Beletellt egy időbe mire rájöttünk, hogy az ECU-n rossz a föld,
de ez már utána megmagyarázta a jelenséget: az önindító miatt leesik a
fesz, és a kontakthiba miatti plusz feszeséssel együtt ez már a tiltási
küszöb alatt volt.
Szóval akkor nézd meg van-e töltés (majd ha beindul :-) ), fel van-e
töltve teljesen az akku, indítózásnál mennyire esik le a fesz. ECU GND
és az akkusaru között mennyi fesz esik, ugyanez a 12V-os ágon is
előfordulhat, bár ritkább.
Mivel ment az autó, ez szinte 100% hogy kontakthiba. Ha az autóban
nincs, akkor az ECU-ban egy forrasztás...
Hacsak a szervízben közben nem "oldották meg" hogy legyen más hiba...
--
((( Móczik Gábor )))--((( e|mail: pm-01 |@| progzmaster |.| hu )))
((( S.k.y.p.e.: moczik )))
More information about the Elektro
mailing list