[elektro] MÁV

Ferenc Kiss ferenc.kiss at firewall.hu
Mon Feb 8 22:43:24 CET 2010


Nem tudom ez mi a fenére jó így, hiszen szinte minden második vonat késésben van.

Én utaztam rendes vonattal is. 

Menetrend: 

Állomásra érkezik 15 óra 21 perc 20 másodperc
Indul 15 óra 21 perc 55 másodperc

Utazási sebesség 220-300km/h.

Annyi csalás volt benne, hogy kb 15 másodperccel előbb jött.

Ja és 1964-ben indult 200km/h utazási sebességgel. A teszt sebesség 1964-ben 257km/h volt. Mostanában a teszt vonatok, normál síneken 443km/h sebesség határig mentek.

Magyarországon BP és az osztrák határ között a csúcs pálya 160km/h sebességre alkalmas. Ez az legjobb vonal az országban. Röhej.


De aki már járt egy MÁV járműjavítóban az tudja mennyire korszerű az egész.

Egy biztos, ha nem muszáj akkor nem ülök vonatra.

Feri


> -----Eredeti üzenet-----
> Feladó: elektro-bounces at tesla.hu [mailto:elektro-bounces at tesla.hu]
> Meghatalmazó Varsanyi Peter
> Küldve: 2010. február 2. 20:28
> Címzett: elektro at tesla.hu
> Tárgy: Re: [elektro] MÁV
> 
> 
> 
> 	Sziasztok!
> 
> 
> Nem vagyok MÁV-os, csak Enfora tech. supportként jártam annál a cégnél,
> akik ezt csinálták, így igen nagy valószínûséggel állítható, hogy
> Enfora
> modemmel van megoldva a GPRS kommunikáció, a pozíció vétel asszem
> /ublox
> GPS-el, ill.  a váltóknál és egyéb kiemelt objektumoknál vannak rövid
> hatótávú rádiós (ISM?) egységek, amelyek a gyûjtött adatokat a vonat
> elhaladása közben "fellövik" a vonaton elhelyezett egységnek, ami aztán
> szintén GPRS-en beküldi a központba. Ezek az egységek elemrõl mennek
> cirka
> tíz évet, aztán kuka; a vonaton lévõk meg ha jól emlékszem akkuról,
> hogy ne
> kelljen bekötözgetni a tápját, hanem csak kirakják a vonat ablaka
> mellé,
> aztán had szóljon! Nekem tetszett, amit csináltak; igazi magyar termék
> volt, igazi magyaroknak: a rádiós egység pl. igénytelen mûanyag
> hengerbe
> volt eldugva, amibõl semmi sem állt ki, hogy bizonyos magasan mûvelt
> népeknek ne támadjon kedve áttérni a gyûjtögetõ életmódra. Az
> akkus/GSM/GPS-es résznek meg csak a tápcsatija elfoglalta a doboz
> negyedét,
> mert úgy volt megcsinálva, hogy annál fogva lehessen vele vonatot
> húzni,
> pecázni, parittyaként megpörgetni, stb., ha töltés közben véletlenül
> unatkoznának a vasutasok...
> 
> Persze semmi sem biztos; lehet, hogy valakinek a valakije nyerte meg
> késõbb
> ezt a tendert és nem õk; de ezt a vázolt rendszert nekem annó
> mutogatták,
> meg kértek tippeket ezzel-azzal kapcsolatban...
> 
> Bye:
> 
> Pepe
> 
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]



More information about the Elektro mailing list