[elektro] MÁV

Varsanyi Peter varsanyi at t-online.hu
Tue Feb 2 20:28:16 CET 2010



	Sziasztok!


Nem vagyok MÁV-os, csak Enfora tech. supportként jártam annál a cégnél, 
akik ezt csinálták, így igen nagy valószínûséggel állítható, hogy Enfora 
modemmel van megoldva a GPRS kommunikáció, a pozíció vétel asszem /ublox 
GPS-el, ill.  a váltóknál és egyéb kiemelt objektumoknál vannak rövid 
hatótávú rádiós (ISM?) egységek, amelyek a gyûjtött adatokat a vonat 
elhaladása közben "fellövik" a vonaton elhelyezett egységnek, ami aztán 
szintén GPRS-en beküldi a központba. Ezek az egységek elemrõl mennek cirka 
tíz évet, aztán kuka; a vonaton lévõk meg ha jól emlékszem akkuról, hogy ne 
kelljen bekötözgetni a tápját, hanem csak kirakják a vonat ablaka mellé, 
aztán had szóljon! Nekem tetszett, amit csináltak; igazi magyar termék 
volt, igazi magyaroknak: a rádiós egység pl. igénytelen mûanyag hengerbe 
volt eldugva, amibõl semmi sem állt ki, hogy bizonyos magasan mûvelt 
népeknek ne támadjon kedve áttérni a gyûjtögetõ életmódra. Az 
akkus/GSM/GPS-es résznek meg csak a tápcsatija elfoglalta a doboz negyedét, 
mert úgy volt megcsinálva, hogy annál fogva lehessen vele vonatot húzni, 
pecázni, parittyaként megpörgetni, stb., ha töltés közben véletlenül 
unatkoznának a vasutasok...

Persze semmi sem biztos; lehet, hogy valakinek a valakije nyerte meg késõbb 
ezt a tendert és nem õk; de ezt a vázolt rendszert nekem annó mutogatták, 
meg kértek tippeket ezzel-azzal kapcsolatban...

Bye:

Pepe



More information about the Elektro mailing list