[elektro] MÁV
Varsanyi Peter
varsanyi at t-online.hu
Tue Feb 2 20:28:16 CET 2010
Sziasztok!
Nem vagyok MÁV-os, csak Enfora tech. supportként jártam annál a cégnél,
akik ezt csinálták, így igen nagy valószínûséggel állítható, hogy Enfora
modemmel van megoldva a GPRS kommunikáció, a pozíció vétel asszem /ublox
GPS-el, ill. a váltóknál és egyéb kiemelt objektumoknál vannak rövid
hatótávú rádiós (ISM?) egységek, amelyek a gyûjtött adatokat a vonat
elhaladása közben "fellövik" a vonaton elhelyezett egységnek, ami aztán
szintén GPRS-en beküldi a központba. Ezek az egységek elemrõl mennek cirka
tíz évet, aztán kuka; a vonaton lévõk meg ha jól emlékszem akkuról, hogy ne
kelljen bekötözgetni a tápját, hanem csak kirakják a vonat ablaka mellé,
aztán had szóljon! Nekem tetszett, amit csináltak; igazi magyar termék
volt, igazi magyaroknak: a rádiós egység pl. igénytelen mûanyag hengerbe
volt eldugva, amibõl semmi sem állt ki, hogy bizonyos magasan mûvelt
népeknek ne támadjon kedve áttérni a gyûjtögetõ életmódra. Az
akkus/GSM/GPS-es résznek meg csak a tápcsatija elfoglalta a doboz negyedét,
mert úgy volt megcsinálva, hogy annál fogva lehessen vele vonatot húzni,
pecázni, parittyaként megpörgetni, stb., ha töltés közben véletlenül
unatkoznának a vasutasok...
Persze semmi sem biztos; lehet, hogy valakinek a valakije nyerte meg késõbb
ezt a tendert és nem õk; de ezt a vázolt rendszert nekem annó mutogatták,
meg kértek tippeket ezzel-azzal kapcsolatban...
Bye:
Pepe
More information about the Elektro
mailing list