[elektro] motor kérdés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Wed Dec 22 09:04:02 CET 2010


Nemeth Tibor wrote:

>> Itt is ilyesmi lehet, csak talán még durvább a növelés. A frekiváltó
>> lelkivilágához nem értek, de valahol csak lehet állítani valamit a
>> freki-fesz összefüggésen. Lehet, hogy csak belül. Szerintem ez nincs
>> helyesen összehangolva.
> Ez biztos, hogy van, kérdés hogyan oldják meg a feszültség
> változtattását. Egy frekiváltó által generált kimenőjel nagyon
> nagyon messze lehet a szinuszostól. Sok frekiváltóban nincs is
> kimeneti szűrő, az áram kisimítását a motorra bízzák.

Jó, de ez nem az a téma. Rá is lehet bízni a motorra, az áram kb úgyis színuszos 
lesz, de itt a feszről (ha riplis, az alapharmonikusról) van szó. Ha az túl 
nagy, akkor a motor túl lesz gerjesztve, szétmelegszik.... Cserébe húz, mint az 
ökör.

Hacsaknem:

>> hogy megy egy ideje. Szerintem le kellett volna már égnie mindnek.
>> Arra is gyanaxom, hogy hibás az árammérés. Hacsaknem épphogy
>> működnek, tehát megy egy
>
> Szerintem a gyanú erősen megalapozott. Jó esetben az árammérő
> egy true-rms multiméter de ezeknél az apróbetűben ott szokott
> lenni, hogy crill faktor (csúcstényező) max 3 (esetleg 5). Aztán
> lehet még valami megjegyzés a frekiről is.

Ez vajon az áramváltókra (AC lakatfogókra) is vonatkozik? Ilyesmivel mértem DC 
váltótartalmát, és a szkópon láttam is az áramot, pofára egész jól mutatott a 
lakatfogó. Méghozzá pont fázishasítós kütyüről volt szó.

> Voltam olyan helyzetben, tirisztoros fázishasítós berendezésnél,
> hogy neves gyártók minősített multimétereivel azon tanakodtunk,
> hogy 75 vagy 210 A amit mérünk. Az eszközök szinuszos jelre
> egyformát mutattak.

Hát ezek érdekes dolgok. Szóval ez lehet a fő probléma, a mérés lehet tök 
hiteltelen. Mert hogy tényleg elég hamar le kellene égniük a motoroknak.

Vagy amit más mondott, hogy a teljesítményadat mechanikai, és a kis motoroknál 
ez összemérhető a veszteségivel.

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list