[elektro] Ember formájú villanyoszlopok

Dukai Zoltan dzoltan.listak at gmail.com
Thu Aug 26 13:57:09 CEST 2010


Elvileg ugy van megtervezve hogy birja. Az aramot elmeltileg a 
rovidrezart tekercs fluxuskiszoritasa korlatozza.
A DC-DC atalakito fasza lenne :) csak nincs esely 1-200W-ra olyan pici 
meretben megalkotni, mint amekkora a triakos gyari szabalyzo.
Honda africa twin deltaba kotott allandomagneses generatora peldaul 
alapjaron is 20A koruli aramot nyomat a tekercseken, kikapcsolt 
fogyasztokkal. Ha lenne rendes vastag vezetek ami ezt elbirja, akkor ok, 
de melegszenek a vezetekek, szetegnek a csatlakozok ahogy oxidalodnak es 
megno az atmeneti ellenallasuk.
Persze nem par ezer km-enkent tortenik meghibasodas, de akkor is 
bosszanto. Valoszinu en sem szorakoztam volna a szabalyzo epitessel, ha 
az en szabalyzom nem megy tonkre. (valoszinu az oregedes miatt mar nem 
toltott csak 12.5V-12.8V-ra).
Valoszinu a japan mikor kitalalta ezt, akkor kiszamolta, hogy ez igy 
nagyon fasza, el fog menni X km-t, jobb mintha kefes forgoreszu lenne, 
mert abban surubben kellene cserelni a kefet, itt pedig nedves karteres 
motorban az olaj ugyis huti. Az, hogy a mi videkunkre behoznak minden 
nyugaton leselejtezett, agyonhasznalt ocskavasat, mar nem a japan hibaja ;)

> Ha viszont kapcsolóüzemű dc-dc van beépítve, akkor a feszek arányában lesz
> kisebb a tekercseken az áram.
>
> Na persze, ha mindenképpen úgyis bírja, akkor nem problémás végülis.



More information about the Elektro mailing list