[elektro] generator->motor

AwoL awol at tvn.hu
Thu Apr 29 13:31:47 CEST 2010


Oks, de az nagyon gyilok nem? Ott azért már a kopó alkatrészek
is gyorsan döglődnek... 

On 2010.04.29, at 13:30, charles hoss wrote:

> ugy hogy forog vagy huszezret .
> ennek a hatodaval mar megcsinalnam hogy a polak valto nelkul uzemelhessen
> 
> bye
> dexter
> 
> 
> 2010/4/29 AwoL <awol at tvn.hu>
> 
>> jójó, értem én...
>> de a 70mm akkor is zavar :D
>> ekkora picsányi motorból hogy hoz ki ekkora kraftot?
>> 
>> On 2010.04.29, at 13:26, charles hoss wrote:
>> 
>>> elektromos husz paci az benzines teljesitmenyben beszelve kb hatvan -
>> hetven
>>> loeronek erzodik .
>>> ezzel gyakorlatilag ki lehetne dobni a valtot es csak hatodikban
>> hasznalni a
>>> blokkot orszaguti cirkalashoz .
>>> 
>>> bye
>>> dexter
>>> 
>>> 
>>> 2010/4/29 AwoL <awol at tvn.hu>
>>> 
>>>> Most néztem a honda oldalán hogy a generátor-motor ami a hibridekben
>>>> van 20 lovas. Permanenes mágneses motor.
>>>> 
>>>> http://automobiles.honda.com/civic-hybrid/specifications.aspx
>>>> 
>>>> Ni-MH akksi 150V 5.5Ah.
>>>> 
>>>> Nem is ez a vicc hanem hogy 70mm a motor szélessége!!!
>>>> A picsába csinálják a japók ezt.
>>>> 
>>>> Mint a viccben:
>>>> Kicsi japó, egyik a másiknak:
>>>> - Na mi van a kezemben
>>>> - Hifi torony
>>>> - Oké, oké, de hány darab?
>>>> 
>>>> On 2010.04.29, at 13:13, charles hoss wrote:
>>>> 
>>>>> ha jol remlik tobb gyartonak is van ehhez megfelelo platformja , olcson
>>>>> kaphatoan - de neked kell egy kicsit barkacsolni vele .
>>>>> lenyegeben azokra a kisautokra gondolok amikben elektromos
>>>> osszkerekhajtas
>>>>> van .
>>>>> nissan tuti gyar ilyet , talan a suzukinak is van ilyen megoldasa - de
>>>>> pontosan nem remlik es most valamiert nem is dobja fel a google ahogy
>>>> szokta
>>>>> .
>>>>> mindenestre ott semmi akadalya nem lenne annak hogy megtartsd az autot
>> ,
>>>>> leallitsd a blokkot , elektromos szervokormannyal es igy tovabb .
>>>>> jo alapanyag lenne .
>>>>> 
>>>>> bye
>>>>> dexter
>>>>> 
>>>>> 
>>>>> 
>>>>> 2010/4/29 AwoL <awol at tvn.hu>
>>>>> 
>>>>>> A Honda:
>>>>>> 
>>>>>> http://automobiles.honda.com/fcx-clarity/
>>>>>> 
>>>>>> Láttam videót is de lehet hogy az oldalon is fent van.
>>>>>> Döbbenet. Meg az olajlobbi... nem hinném hogy ha
>>>>>> nem üzemanyag cellás lenne, csak sima akksis (nem ólom :D)
>>>>>> akkor ne vinnék mint a zukkert.
>>>>>> 
>>>>>> 
>>>>>> On 2010.04.29, at 11:49, elight wrote:
>>>>>> 
>>>>>>> Nemrég olvastam egy elektromos autóról,
>>>>>>> a kerekek hajtását kb 60 kW -os motorral oldják meg.
>>>>>>> Tehát az az 1kW-os generátor tényleg nem sok plusszot
>>>>>>> rughat a labdába.
>>>>>>> A benzinesnél se.
>>>>>>> 
>>>>>>> Üdv   István
>>>>>>> 
>>>>>>> 
>>>>>>> 2010.04.29. 11:39:22 dátumon <trebi at algoritmic.hu> írta:
>>>>>>> 
>>>>>>>> A vízpumpa 2-300 watt. Ennyivel lett fürgébb a kocsid, kábé annyi a
>>>>>>>> különbség, mint kikapcsolt, meg bekapcsolt hátsóablak-futéssel.
>>>>>>>> (Szerintem
>>>>>>>> inkább az lehetett, hogy a magasabb hofokon átmenetileg, még a
>> besülés
>>>>>>>> elott, megnott kicsit a motor hatásfoka.)
>>>>>>>> A generátor, ha 100 amperes, és 14.4 volttal számolunk, akkor 1440
>>>> watt.
>>>>>>>> A
>>>>>>>> hatásfoka 80% körül mozog, nem arra van optimalizálva, szóval
>>>>>>>> motorüzemben
>>>>>>>> fog tudni úgy 1 kilowattot, jó esetben.
>>>>>>>> Versenyautókban minden watt számít, ez igaz, de ott az is, hogy hány
>>>>>>>> kiló a
>>>>>>>> sofor. Szóval... :)))))
>>>>>>>> 
>>>>>>>> Trebitsch
>>>>>>>> 
>>>>>>>> 
>>>>>>>> Fuzesi Arnold wrote:
>>>>>>>>> Sziasztok!
>>>>>>>>> 
>>>>>>>>> Mit szólna a motor ha a generátor gyorsitaskor indulaskor
>>>>>>>>> elektromotorkent funkcionalna?!
>>>>>>>>> 
>>>>>>>>> Az van h anno elment a hutovizem es dobbenet mennyivel furgebb lett
>> a
>>>>>>>>> kocsi alacsonyabb fordulaton szabalyosan fellélegzett.
>>>>>>>>> Ebbol kovetkezik h durvan sok energia elmegy az olajpumpa vizpumpa
>>>>>>>>> szervo stb hajtasara. (F458 Italia ferrariban erre rájöttek és
>>>>>>>>> halálra van optimalizálva az egész...olajpumpa vmi töredékét
>> terheli
>>>>>>>>> a motort meg ilyenek. )
>>>>>>>>> 
>>>>>>>>> Mi történne ha fekezesnel a generátor nagyobb árammal töltene,
>>>>>>>>> indulaskor pedig elektromotorkent rasegítene a kiegészíto"kre?!
>>>>>>>>> 
>>>>>>>>> Nemtom a szíj mit szólna hozzá. Bár max terhelésen most is kap a
>>>>>>>>> képébe rendesen, illetve nálam automatikusan feszített szíj pl.
>>>>>>>>> 
>>>>>>>>> Másik dolog h a generátort ha meghajtom 3 fázissal akkor mennyire
>>>>>>>>> lesz belo"le hatékony motor? Elvben egy szinkron motor. Ennél van
>> vmi
>>>>>>>>> kinlódás h ha leszakad a szinkronból akkor az nem egy kellemes
>>>>>>>>> üzemállapot.
>>>>>>>>> Hogyisvanez?
>>>>>>>>> 
>>>>>>>>> Köszi,
>>>>>>>>> Arnold
>>>>>>>>> 
>>>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>>>>       elektro[-flame|-etc]
>>>>>>>> 
>>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>>>       elektro[-flame|-etc]
>>>>>>> 
>>>>>>> 
>>>>>>> 
>>>>>>> --
>>>>>>> Az Opera forradalmian új levelezőjét használva:
>>>>>> http://www.opera.com/mail/
>>>>>>> 
>>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>>       elektro[-flame|-etc]
>>>>>> 
>>>>>> 
>>>>>> 
>>>>>> Üdv: AwoL
>>>>>> 
>>>>>> 
>>>>>> -----------------------------------------
>>>>>>       elektro[-flame|-etc]
>>>>>> 
>>>>> -----------------------------------------
>>>>>        elektro[-flame|-etc]
>>>> 
>>>> 
>>>> 
>>>> Üdv: AwoL
>>>> 
>>>> 
>>>> -----------------------------------------
>>>>        elektro[-flame|-etc]
>>>> 
>>> -----------------------------------------
>>>         elektro[-flame|-etc]
>> 
>> 
>> 
>> Üdv: AwoL
>> 
>> 
>> -----------------------------------------
>>         elektro[-flame|-etc]
>> 
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]



Üdv: AwoL




More information about the Elektro mailing list