[elektro] generator->motor
AwoL
awol at tvn.hu
Thu Apr 29 13:17:58 CEST 2010
Most néztem a honda oldalán hogy a generátor-motor ami a hibridekben
van 20 lovas. Permanenes mágneses motor.
http://automobiles.honda.com/civic-hybrid/specifications.aspx
Ni-MH akksi 150V 5.5Ah.
Nem is ez a vicc hanem hogy 70mm a motor szélessége!!!
A picsába csinálják a japók ezt.
Mint a viccben:
Kicsi japó, egyik a másiknak:
- Na mi van a kezemben
- Hifi torony
- Oké, oké, de hány darab?
On 2010.04.29, at 13:13, charles hoss wrote:
> ha jol remlik tobb gyartonak is van ehhez megfelelo platformja , olcson
> kaphatoan - de neked kell egy kicsit barkacsolni vele .
> lenyegeben azokra a kisautokra gondolok amikben elektromos osszkerekhajtas
> van .
> nissan tuti gyar ilyet , talan a suzukinak is van ilyen megoldasa - de
> pontosan nem remlik es most valamiert nem is dobja fel a google ahogy szokta
> .
> mindenestre ott semmi akadalya nem lenne annak hogy megtartsd az autot ,
> leallitsd a blokkot , elektromos szervokormannyal es igy tovabb .
> jo alapanyag lenne .
>
> bye
> dexter
>
>
>
> 2010/4/29 AwoL <awol at tvn.hu>
>
>> A Honda:
>>
>> http://automobiles.honda.com/fcx-clarity/
>>
>> Láttam videót is de lehet hogy az oldalon is fent van.
>> Döbbenet. Meg az olajlobbi... nem hinném hogy ha
>> nem üzemanyag cellás lenne, csak sima akksis (nem ólom :D)
>> akkor ne vinnék mint a zukkert.
>>
>>
>> On 2010.04.29, at 11:49, elight wrote:
>>
>>> Nemrég olvastam egy elektromos autóról,
>>> a kerekek hajtását kb 60 kW -os motorral oldják meg.
>>> Tehát az az 1kW-os generátor tényleg nem sok plusszot
>>> rughat a labdába.
>>> A benzinesnél se.
>>>
>>> Üdv István
>>>
>>>
>>> 2010.04.29. 11:39:22 dátumon <trebi at algoritmic.hu> írta:
>>>
>>>> A vízpumpa 2-300 watt. Ennyivel lett fürgébb a kocsid, kábé annyi a
>>>> különbség, mint kikapcsolt, meg bekapcsolt hátsóablak-futéssel.
>>>> (Szerintem
>>>> inkább az lehetett, hogy a magasabb hofokon átmenetileg, még a besülés
>>>> elott, megnott kicsit a motor hatásfoka.)
>>>> A generátor, ha 100 amperes, és 14.4 volttal számolunk, akkor 1440 watt.
>>>> A
>>>> hatásfoka 80% körül mozog, nem arra van optimalizálva, szóval
>>>> motorüzemben
>>>> fog tudni úgy 1 kilowattot, jó esetben.
>>>> Versenyautókban minden watt számít, ez igaz, de ott az is, hogy hány
>>>> kiló a
>>>> sofor. Szóval... :)))))
>>>>
>>>> Trebitsch
>>>>
>>>>
>>>> Fuzesi Arnold wrote:
>>>>> Sziasztok!
>>>>>
>>>>> Mit szólna a motor ha a generátor gyorsitaskor indulaskor
>>>>> elektromotorkent funkcionalna?!
>>>>>
>>>>> Az van h anno elment a hutovizem es dobbenet mennyivel furgebb lett a
>>>>> kocsi alacsonyabb fordulaton szabalyosan fellélegzett.
>>>>> Ebbol kovetkezik h durvan sok energia elmegy az olajpumpa vizpumpa
>>>>> szervo stb hajtasara. (F458 Italia ferrariban erre rájöttek és
>>>>> halálra van optimalizálva az egész...olajpumpa vmi töredékét terheli
>>>>> a motort meg ilyenek. )
>>>>>
>>>>> Mi történne ha fekezesnel a generátor nagyobb árammal töltene,
>>>>> indulaskor pedig elektromotorkent rasegítene a kiegészíto"kre?!
>>>>>
>>>>> Nemtom a szíj mit szólna hozzá. Bár max terhelésen most is kap a
>>>>> képébe rendesen, illetve nálam automatikusan feszített szíj pl.
>>>>>
>>>>> Másik dolog h a generátort ha meghajtom 3 fázissal akkor mennyire
>>>>> lesz belo"le hatékony motor? Elvben egy szinkron motor. Ennél van vmi
>>>>> kinlódás h ha leszakad a szinkronból akkor az nem egy kellemes
>>>>> üzemállapot.
>>>>> Hogyisvanez?
>>>>>
>>>>> Köszi,
>>>>> Arnold
>>>>>
>>>>> -----------------------------------------
>>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>
>>>
>>>
>>> --
>>> Az Opera forradalmian új levelezőjét használva:
>> http://www.opera.com/mail/
>>>
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>>
>>
>>
>> Üdv: AwoL
>>
>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
Üdv: AwoL
More information about the Elektro
mailing list