[elektro] generator->motor

AwoL awol at tvn.hu
Thu Apr 29 13:17:58 CEST 2010


Most néztem a honda oldalán hogy a generátor-motor ami a hibridekben
van 20 lovas. Permanenes mágneses motor.

http://automobiles.honda.com/civic-hybrid/specifications.aspx

Ni-MH akksi 150V 5.5Ah.

Nem is ez a vicc hanem hogy 70mm a motor szélessége!!!
A picsába csinálják a japók ezt.

Mint a viccben:
Kicsi japó, egyik a másiknak:
- Na mi van a kezemben
- Hifi torony
- Oké, oké, de hány darab?

On 2010.04.29, at 13:13, charles hoss wrote:

> ha jol remlik tobb gyartonak is van ehhez megfelelo platformja , olcson
> kaphatoan - de neked kell egy kicsit barkacsolni vele .
> lenyegeben azokra a kisautokra gondolok amikben elektromos osszkerekhajtas
> van .
> nissan tuti gyar ilyet , talan a suzukinak is van ilyen megoldasa - de
> pontosan nem remlik es most valamiert nem is dobja fel a google ahogy szokta
> .
> mindenestre ott semmi akadalya nem lenne annak hogy megtartsd az autot ,
> leallitsd a blokkot , elektromos szervokormannyal es igy tovabb .
> jo alapanyag lenne .
> 
> bye
> dexter
> 
> 
> 
> 2010/4/29 AwoL <awol at tvn.hu>
> 
>> A Honda:
>> 
>> http://automobiles.honda.com/fcx-clarity/
>> 
>> Láttam videót is de lehet hogy az oldalon is fent van.
>> Döbbenet. Meg az olajlobbi... nem hinném hogy ha
>> nem üzemanyag cellás lenne, csak sima akksis (nem ólom :D)
>> akkor ne vinnék mint a zukkert.
>> 
>> 
>> On 2010.04.29, at 11:49, elight wrote:
>> 
>>> Nemrég olvastam egy elektromos autóról,
>>> a kerekek hajtását kb 60 kW -os motorral oldják meg.
>>> Tehát az az 1kW-os generátor tényleg nem sok plusszot
>>> rughat a labdába.
>>> A benzinesnél se.
>>> 
>>> Üdv   István
>>> 
>>> 
>>> 2010.04.29. 11:39:22 dátumon <trebi at algoritmic.hu> írta:
>>> 
>>>> A vízpumpa 2-300 watt. Ennyivel lett fürgébb a kocsid, kábé annyi a
>>>> különbség, mint kikapcsolt, meg bekapcsolt hátsóablak-futéssel.
>>>> (Szerintem
>>>> inkább az lehetett, hogy a magasabb hofokon átmenetileg, még a besülés
>>>> elott, megnott kicsit a motor hatásfoka.)
>>>> A generátor, ha 100 amperes, és 14.4 volttal számolunk, akkor 1440 watt.
>>>> A
>>>> hatásfoka 80% körül mozog, nem arra van optimalizálva, szóval
>>>> motorüzemben
>>>> fog tudni úgy 1 kilowattot, jó esetben.
>>>> Versenyautókban minden watt számít, ez igaz, de ott az is, hogy hány
>>>> kiló a
>>>> sofor. Szóval... :)))))
>>>> 
>>>> Trebitsch
>>>> 
>>>> 
>>>> Fuzesi Arnold wrote:
>>>>> Sziasztok!
>>>>> 
>>>>> Mit szólna a motor ha a generátor gyorsitaskor indulaskor
>>>>> elektromotorkent funkcionalna?!
>>>>> 
>>>>> Az van h anno elment a hutovizem es dobbenet mennyivel furgebb lett a
>>>>> kocsi alacsonyabb fordulaton szabalyosan fellélegzett.
>>>>> Ebbol kovetkezik h durvan sok energia elmegy az olajpumpa vizpumpa
>>>>> szervo stb hajtasara. (F458 Italia ferrariban erre rájöttek és
>>>>> halálra van optimalizálva az egész...olajpumpa vmi töredékét terheli
>>>>> a motort meg ilyenek. )
>>>>> 
>>>>> Mi történne ha fekezesnel a generátor nagyobb árammal töltene,
>>>>> indulaskor pedig elektromotorkent rasegítene a kiegészíto"kre?!
>>>>> 
>>>>> Nemtom a szíj mit szólna hozzá. Bár max terhelésen most is kap a
>>>>> képébe rendesen, illetve nálam automatikusan feszített szíj pl.
>>>>> 
>>>>> Másik dolog h a generátort ha meghajtom 3 fázissal akkor mennyire
>>>>> lesz belo"le hatékony motor? Elvben egy szinkron motor. Ennél van vmi
>>>>> kinlódás h ha leszakad a szinkronból akkor az nem egy kellemes
>>>>> üzemállapot.
>>>>> Hogyisvanez?
>>>>> 
>>>>> Köszi,
>>>>> Arnold
>>>>> 
>>>>> -----------------------------------------
>>>>>         elektro[-flame|-etc]
>>>> 
>>>> -----------------------------------------
>>>>         elektro[-flame|-etc]
>>> 
>>> 
>>> 
>>> --
>>> Az Opera forradalmian új levelezőjét használva:
>> http://www.opera.com/mail/
>>> 
>>> -----------------------------------------
>>>         elektro[-flame|-etc]
>> 
>> 
>> 
>> Üdv: AwoL
>> 
>> 
>> -----------------------------------------
>>         elektro[-flame|-etc]
>> 
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]



Üdv: AwoL




More information about the Elektro mailing list