[elektro] generator->motor

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Thu Apr 29 13:13:34 CEST 2010


ha jol remlik tobb gyartonak is van ehhez megfelelo platformja , olcson
kaphatoan - de neked kell egy kicsit barkacsolni vele .
lenyegeben azokra a kisautokra gondolok amikben elektromos osszkerekhajtas
van .
nissan tuti gyar ilyet , talan a suzukinak is van ilyen megoldasa - de
pontosan nem remlik es most valamiert nem is dobja fel a google ahogy szokta
.
mindenestre ott semmi akadalya nem lenne annak hogy megtartsd az autot ,
leallitsd a blokkot , elektromos szervokormannyal es igy tovabb .
jo alapanyag lenne .

bye
dexter



2010/4/29 AwoL <awol at tvn.hu>

> A Honda:
>
> http://automobiles.honda.com/fcx-clarity/
>
> Láttam videót is de lehet hogy az oldalon is fent van.
> Döbbenet. Meg az olajlobbi... nem hinném hogy ha
> nem üzemanyag cellás lenne, csak sima akksis (nem ólom :D)
> akkor ne vinnék mint a zukkert.
>
>
> On 2010.04.29, at 11:49, elight wrote:
>
> > Nemrég olvastam egy elektromos autóról,
> > a kerekek hajtását kb 60 kW -os motorral oldják meg.
> > Tehát az az 1kW-os generátor tényleg nem sok plusszot
> > rughat a labdába.
> > A benzinesnél se.
> >
> > Üdv   István
> >
> >
> > 2010.04.29. 11:39:22 dátumon <trebi at algoritmic.hu> írta:
> >
> >> A vízpumpa 2-300 watt. Ennyivel lett fürgébb a kocsid, kábé annyi a
> >> különbség, mint kikapcsolt, meg bekapcsolt hátsóablak-futéssel.
> >> (Szerintem
> >> inkább az lehetett, hogy a magasabb hofokon átmenetileg, még a besülés
> >> elott, megnott kicsit a motor hatásfoka.)
> >> A generátor, ha 100 amperes, és 14.4 volttal számolunk, akkor 1440 watt.
> >> A
> >> hatásfoka 80% körül mozog, nem arra van optimalizálva, szóval
> >> motorüzemben
> >> fog tudni úgy 1 kilowattot, jó esetben.
> >> Versenyautókban minden watt számít, ez igaz, de ott az is, hogy hány
> >> kiló a
> >> sofor. Szóval... :)))))
> >>
> >> Trebitsch
> >>
> >>
> >> Fuzesi Arnold wrote:
> >>> Sziasztok!
> >>>
> >>> Mit szólna a motor ha a generátor gyorsitaskor indulaskor
> >>> elektromotorkent funkcionalna?!
> >>>
> >>> Az van h anno elment a hutovizem es dobbenet mennyivel furgebb lett a
> >>> kocsi alacsonyabb fordulaton szabalyosan fellélegzett.
> >>> Ebbol kovetkezik h durvan sok energia elmegy az olajpumpa vizpumpa
> >>> szervo stb hajtasara. (F458 Italia ferrariban erre rájöttek és
> >>> halálra van optimalizálva az egész...olajpumpa vmi töredékét terheli
> >>> a motort meg ilyenek. )
> >>>
> >>> Mi történne ha fekezesnel a generátor nagyobb árammal töltene,
> >>> indulaskor pedig elektromotorkent rasegítene a kiegészíto"kre?!
> >>>
> >>> Nemtom a szíj mit szólna hozzá. Bár max terhelésen most is kap a
> >>> képébe rendesen, illetve nálam automatikusan feszített szíj pl.
> >>>
> >>> Másik dolog h a generátort ha meghajtom 3 fázissal akkor mennyire
> >>> lesz belo"le hatékony motor? Elvben egy szinkron motor. Ennél van vmi
> >>> kinlódás h ha leszakad a szinkronból akkor az nem egy kellemes
> >>> üzemállapot.
> >>> Hogyisvanez?
> >>>
> >>> Köszi,
> >>> Arnold
> >>>
> >>> -----------------------------------------
> >>>          elektro[-flame|-etc]
> >>
> >> -----------------------------------------
> >>          elektro[-flame|-etc]
> >
> >
> >
> > --
> > Az Opera forradalmian új levelezőjét használva:
> http://www.opera.com/mail/
> >
> > -----------------------------------------
> >          elektro[-flame|-etc]
>
>
>
> Üdv: AwoL
>
>
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]
>


More information about the Elektro mailing list