[elektro] generator->motor
trebi at algoritmic.hu
trebi at algoritmic.hu
Thu Apr 29 12:29:38 CEST 2010
Veszel egy másik autót, amit ötven évvel késobb terveztek. :)
Trebitsch
charles hoss wrote:
> es mi van akkor ha odaallsz a mernok melle es otven evvel latsz a
> jovobe ? mert a polak es a jeep eseteben ez siman megvalosul .
>
> bye
> dexter
>
>
> 2010. április 29. 11:48 írta, <trebi at algoritmic.hu>:
>
>> Esetleg elfogadni azt, hogy a gyár tervezogárdája nem hülyék
>> gyülekezete, szóval nagyon-nagyon nehéz jó eredménnyel átalakítani
>> azt, amit ok nagyon sokáig, nagyon sokan, nagyon sok pénzbol
>> fejlesztettek. Bármelyik gyárról is
>> legyen szó.
>> Másfajta kompromisszumot persze lehet kötni a különféle tulajdonságok
>> között, csak épp ritka kivételektol eltekintve hamar kiderül, hogy
>> nem érdemes. (Utcai autókról beszélek, nyilván, versenyautó más
>> tészta.)
>>
>> Trebitsch
>>
>>
>>
>> charles hoss wrote:
>>> en is erre tippelek .
>>> melegebb termosztat kene bele - esetleg keramia bevonat a dugotetore
>>> es a hengerfejre .
>>>
>>> bye
>>> dexter
>>>
>>>
>>> 2010. április 29. 11:39 írta, <trebi at algoritmic.hu>:
>>>
>>>> A vízpumpa 2-300 watt. Ennyivel lett fürgébb a kocsid, kábé annyi a
>>>> különbség, mint kikapcsolt, meg bekapcsolt hátsóablak-futéssel.
>>>> (Szerintem inkább az lehetett, hogy a magasabb hofokon átmenetileg,
>>>> még a besülés elott, megnott kicsit a motor hatásfoka.)
>>>> A generátor, ha 100 amperes, és 14.4 volttal számolunk, akkor 1440
>>>> watt. A hatásfoka 80% körül mozog, nem arra van optimalizálva,
>>>> szóval motorüzemben fog tudni úgy 1 kilowattot, jó esetben.
>>>> Versenyautókban minden watt számít, ez igaz, de ott az is, hogy
>>>> hány kiló a sofor. Szóval... :)))))
>>>>
>>>> Trebitsch
>>>>
>>>>
>>>> Fuzesi Arnold wrote:
>>>>> Sziasztok!
>>>>>
>>>>> Mit szólna a motor ha a generátor gyorsitaskor indulaskor
>>>>> elektromotorkent funkcionalna?!
>>>>>
>>>>> Az van h anno elment a hutovizem es dobbenet mennyivel furgebb
>>>>> lett a kocsi alacsonyabb fordulaton szabalyosan fellélegzett.
>>>>> Ebbol kovetkezik h durvan sok energia elmegy az olajpumpa vizpumpa
>>>>> szervo stb hajtasara. (F458 Italia ferrariban erre rájöttek és
>>>>> halálra van optimalizálva az egész...olajpumpa vmi töredékét
>>>>> terheli a motort meg ilyenek. )
>>>>>
>>>>> Mi történne ha fekezesnel a generátor nagyobb árammal töltene,
>>>>> indulaskor pedig elektromotorkent rasegítene a kiegészíto"kre?!
>>>>>
>>>>> Nemtom a szíj mit szólna hozzá. Bár max terhelésen most is kap a
>>>>> képébe rendesen, illetve nálam automatikusan feszített szíj pl.
>>>>>
>>>>> Másik dolog h a generátort ha meghajtom 3 fázissal akkor mennyire
>>>>> lesz belo"le hatékony motor? Elvben egy szinkron motor. Ennél van
>>>>> vmi kinlódás h ha leszakad a szinkronból akkor az nem egy kellemes
>>>>> üzemállapot.
>>>>> Hogyisvanez?
>>>>>
>>>>> Köszi,
>>>>> Arnold
>>>>>
>>>>> -----------------------------------------
>>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>
>>>> -----------------------------------------
>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list