[elektro] generator->motor

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Thu Apr 29 11:50:37 CEST 2010


es mi van akkor ha odaallsz a mernok melle es otven evvel latsz a jovobe ?
mert a polak es a jeep eseteben ez siman megvalosul .

bye
dexter


2010. április 29. 11:48 írta, <trebi at algoritmic.hu>:

> Esetleg elfogadni azt, hogy a gyár tervezogárdája nem hülyék gyülekezete,
> szóval nagyon-nagyon nehéz jó eredménnyel átalakítani azt, amit ok nagyon
> sokáig, nagyon sokan, nagyon sok pénzbol fejlesztettek. Bármelyik gyárról
> is
> legyen szó.
> Másfajta kompromisszumot persze lehet kötni a különféle tulajdonságok
> között, csak épp ritka kivételektol eltekintve hamar kiderül, hogy nem
> érdemes. (Utcai autókról beszélek, nyilván, versenyautó más tészta.)
>
> Trebitsch
>
>
>
> charles hoss wrote:
> > en is erre tippelek .
> > melegebb termosztat kene bele - esetleg keramia bevonat a dugotetore
> > es a hengerfejre .
> >
> > bye
> > dexter
> >
> >
> > 2010. április 29. 11:39 írta, <trebi at algoritmic.hu>:
> >
> >> A vízpumpa 2-300 watt. Ennyivel lett fürgébb a kocsid, kábé annyi a
> >> különbség, mint kikapcsolt, meg bekapcsolt hátsóablak-futéssel.
> >> (Szerintem inkább az lehetett, hogy a magasabb hofokon átmenetileg,
> >> még a besülés elott, megnott kicsit a motor hatásfoka.)
> >> A generátor, ha 100 amperes, és 14.4 volttal számolunk, akkor 1440
> >> watt. A hatásfoka 80% körül mozog, nem arra van optimalizálva,
> >> szóval motorüzemben fog tudni úgy 1 kilowattot, jó esetben.
> >> Versenyautókban minden watt számít, ez igaz, de ott az is, hogy hány
> >> kiló a sofor. Szóval... :)))))
> >>
> >> Trebitsch
> >>
> >>
> >> Fuzesi Arnold wrote:
> >>> Sziasztok!
> >>>
> >>> Mit szólna a motor ha a generátor gyorsitaskor indulaskor
> >>> elektromotorkent funkcionalna?!
> >>>
> >>> Az van h anno elment a hutovizem es dobbenet mennyivel furgebb lett
> >>> a kocsi alacsonyabb fordulaton szabalyosan fellélegzett.
> >>> Ebbol kovetkezik h durvan sok energia elmegy az olajpumpa vizpumpa
> >>> szervo stb hajtasara. (F458 Italia ferrariban erre rájöttek és
> >>> halálra van optimalizálva az egész...olajpumpa vmi töredékét terheli
> >>> a motort meg ilyenek. )
> >>>
> >>> Mi történne ha fekezesnel a generátor nagyobb árammal töltene,
> >>> indulaskor pedig elektromotorkent rasegítene a kiegészíto"kre?!
> >>>
> >>> Nemtom a szíj mit szólna hozzá. Bár max terhelésen most is kap a
> >>> képébe rendesen, illetve nálam automatikusan feszített szíj pl.
> >>>
> >>> Másik dolog h a generátort ha meghajtom 3 fázissal akkor mennyire
> >>> lesz belo"le hatékony motor? Elvben egy szinkron motor. Ennél van
> >>> vmi kinlódás h ha leszakad a szinkronból akkor az nem egy kellemes
> >>> üzemállapot.
> >>> Hogyisvanez?
> >>>
> >>> Köszi,
> >>> Arnold
> >>>
> >>> -----------------------------------------
> >>>           elektro[-flame|-etc]
> >>
> >> -----------------------------------------
> >>          elektro[-flame|-etc]
> >>
> > -----------------------------------------
> >           elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]
>


More information about the Elektro mailing list