[elektro] Motor akku

(G)feri elektroslista at freemail.hu
Mon Apr 26 09:24:21 CEST 2010


Anno, a pár évig  alkalmankénti hosszabb (éjjeli) várakozásra,környezet
kivilágítására is használt barkasomban ill. a lakókocsimban volt ez a
plusz (jókora-öregecske) akksi egyéb célra  projekt
megvalósítva. A hozzá és a fogyasztóihoz való konnektorok, dugók a pl. pc tápokon
is rendszeresített hálózati csatlakozókból lettek megoldva.A töltést a
kocsi "12V"-járól egy közönséges diódán és ellenálláson
keresztül kapta, így is kb. 70%-osan feltöltődött. Terveztem egy kb.
13,5V körül behúzó reléről, félvezetőről a nagyobb áramú, gyorsabb feltöltést, de
 ez sosem valósult meg.

 Feri

charles,

Monday, April 26, 2010, 12:12:37 AM, you wrote:

charles> ...egyebkent epp a napokban jutott eszembe a duplaakkus dolog : egy nagy akkus
charles> autoval voltam , otthonrol elindulva , megalltam valahol es jo lett volna
charles> kicsit vilagitani ,radiot hallgatni - de nem mertem , mert igaz hogy az auto
charles> poccre indult , de ez nem jelent mar semmit - az utolso pillanatig
charles> hibatlanul indul az auto - arrol veszem eszre hogy gyengul hogy nem indul be
charles> - tehat ha barmilyen teven feluli extrat akarok uzemeltetni , akkor azt jobb
charles> fuggetlen aramforrasrol jaratni , mert nem lehet megbizni az akkuban - a mai
charles> autokat pedig nehezkes bekurblizni , betolni (automatavalto vagy nagy dizel
charles> blokkok)

charles> bye
charles> dexter


charles> 2010/4/25 (G)feri <elektroslista at freemail.hu>

>> Tényleg létezik gyári megoldás útközbeni SOS akkutöltésre: 3 db 6V-os
>> sorbakötve...
>>
>>  http://www.vatera.hu/item/view/index.php?cod=168998930
>>
>>
>> (G)feri,
>>
>> Friday, March 19, 2010, 9:03:57 PM, you wrote:
>>
>> . Egy kisebb kapacitású, max. 10 A-es
>> (G)feri> akkuhoz csinálni egy tranzvertert, amely a 12V-ból 14,4V-ot állít
>> elő
>> (G)feri> és 10-20A-t tud leadni. Az egészet ezzel a kis akkuval,
>> tranzverterrel
>> (G)feri> hordozható állapotúra csinálni, esetleg bele építhetek egy kis
>> (G)feri> kompresszort, lámpát is. Kis helyen elfér a kocsiban, s ha egyszer
>> ne
>> (G)feri> adj ég, valamiért pl. égve hagynám a kocsi világítását, negyed-fél
>> óra
>> (G)feri> alatt töltene az autó akksijába  annyit, még akár a
>> (G)feri> szivargyújtón keresztűl is, hogy
>> (G)feri> beröffenjen. Azt hozzátenném én nem hiszek abban, hogy egy
>>  átlagos
>> (G)feri> kivitelű motorkerékpár akku le tud adni akár csak másodpercekre
>> akkora áramot,
>> (G)feri> ami pl. egy diesel motort beröffent. De az energiája áttöltve egy
>> nagy
>> (G)feri> akkuba már igen...
>>
>> (
>> Moczik>> ...Most ezzel az akkulemerítéssel gondolkoztam el ismét rajta,
>> hogyan
>> Moczik>> lehetne az automata tartalék akkus módszert kivitelezni, amit
>> régebben
>> Moczik>> már feszegettünk itt...
>>
>> Moczik>> Ehhez először azt kéne tudni, hogy egy 12V/12-20Ah motor akksi
>> Moczik>> használható-e autóindításra?
>> Moczik>> Ha nem, akkor van-e olyan (pl. zselés, spirálcellás) ami igen?
>> Moczik>> Nézem, itt-ott 1-2A-es töltőáramok vannak ezekre megadva. Ez a
>> maximum?
>> Moczik>> Mert akkor ez így nem az igazi.
>>
>> Moczik>> Kb. 90x200mm hely van pótakkunak.
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>> --
>> Best regards,
>>  (G)feri                            mailto:elektroslista at freemail.hu
>>
>> -----------------------------------------
>>          elektro[-flame|-etc]
>>
charles> -----------------------------------------
charles>           elektro[-flame|-etc]


charles> __________ ESET NOD32 Antivirus - Vírusdefiníciós adatbázis: 5060 (20100426) __________

charles> Az üzenetet az ESET NOD32 Antivirus ellenőrizte.

charles> http://www.eset.hu






-- 
Best regards,
 (G)feri                            mailto:elektroslista at freemail.hu



More information about the Elektro mailing list