[elektro] Kompakt fenycso
fabi
fabilist at gmail.com
Sun Oct 25 20:20:30 CET 2009
jhidvegi írta:
> fabi wrote:
>
>> A wolfram spirálokat például savazzák, ez biztos megdobja pár centel a
>> gyártási költséget, de megéri :) (Amúgy is be kell állítani az előírt
>> vastagságot, lehetőleg a tartomány aljára...)
>
> Ez biztos?
> Én persze nem láttam végig, csak a wolfram rudakig, meg a kovácsolásig,
> kéregmentesítésig. Ha savazzák is a végén, annak biztos van valami oka. Jó
> lenne részletesen ismerni. Abban nem hiszek (látva minden lépésben az
> erőfeszítést, ha valamit meg kell oldani), hogy csak brahiból,
> kereskedelmi átverésiből beraknának egy technológiai lépést.
Biztosan van technológiai oka is, nem brahi, hanem szigorú technológiai
előírás, de meg lehet oldani úgy is, hogy a végén hosszabb legyen a
spirál élettartama.
Az autólámpa fejlesztésről kaptam két H7-est, (kísérleti darabok, kézi
gyártás, pont a kézi sorra csináltunk egy kemencét...), 150ekm-nél
tettem be az autóba, és 260ekm-nél én mafla eladtam az autóval együtt
(szimplán elfeledtem hogy izzó cserélgetés is van a világon), azóta újra
megtanultam és 10-20ekm után rendszeresen cserélgetem :(
Szóval az élettartam is pontosan méretezve van és nem az elérhető
maximumra. Láttam hogyan mérik, az égetőbe is csináltunk autólámpa
tesztert, pontosan ennek a nagyon precíz mérésére (32kW/ 8..18V/ 0.025V
pontosság, szép kis tápegység volt...)
---
fabi
>
> Pl "égetni" is kell. Sőt, vannak vonalizzók, amiket mágneses térben kell
> égetni. Olyanban, ami pont a wolfram súlyát meg tudja emelni a rajta
> áthaladó áram hatására, mert az elején még lágy a wolfram, és az üzemi
> hőfokon kristályosodik át olyanra, hogy már merevnek tekinthető. Egész
> termekben égetik az izzókat, iszonyú mennyiségeket egyszerre. Meg minden
> más lámpát is.
>
> hjozsi
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
More information about the Elektro
mailing list