[elektro] Kompakt fenycso

fabi fabilist at gmail.com
Sun Oct 25 20:20:30 CET 2009


jhidvegi írta:
> fabi wrote:
> 
>> A wolfram spirálokat például savazzák, ez biztos megdobja pár centel a
>> gyártási költséget, de megéri :) (Amúgy is be kell állítani az előírt
>> vastagságot, lehetőleg a tartomány aljára...)
> 
> Ez biztos?
> Én persze nem láttam végig, csak a wolfram rudakig, meg a kovácsolásig, 
> kéregmentesítésig. Ha savazzák is a végén, annak biztos van valami oka. Jó 
> lenne részletesen ismerni. Abban nem hiszek (látva minden lépésben az 
> erőfeszítést, ha valamit meg kell oldani), hogy csak brahiból, 
> kereskedelmi átverésiből beraknának egy technológiai lépést.

Biztosan van technológiai oka is, nem brahi, hanem szigorú technológiai
előírás, de meg lehet oldani úgy is, hogy a végén hosszabb legyen a
spirál élettartama.
Az autólámpa fejlesztésről kaptam két H7-est, (kísérleti darabok, kézi
gyártás, pont a kézi sorra csináltunk egy kemencét...), 150ekm-nél
tettem be az autóba, és 260ekm-nél én mafla eladtam az autóval együtt
(szimplán elfeledtem hogy izzó cserélgetés is van a világon), azóta újra
megtanultam és 10-20ekm után rendszeresen cserélgetem :(
Szóval az élettartam is pontosan méretezve van és nem az elérhető
maximumra. Láttam hogyan mérik, az égetőbe is csináltunk autólámpa
tesztert, pontosan ennek a nagyon precíz mérésére (32kW/ 8..18V/ 0.025V
pontosság, szép kis tápegység volt...)

---
fabi

> 
> Pl "égetni" is kell. Sőt, vannak vonalizzók, amiket mágneses térben kell 
> égetni. Olyanban, ami pont a wolfram súlyát meg tudja emelni a rajta 
> áthaladó áram hatására, mert az elején még lágy a wolfram, és az üzemi 
> hőfokon kristályosodik át olyanra, hogy már merevnek tekinthető. Egész 
> termekben égetik az izzókat, iszonyú mennyiségeket egyszerre. Meg minden 
> más lámpát is.
> 
> hjozsi 
> 
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]
> 



More information about the Elektro mailing list