[elektro] töltéskiegyenlítő

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Tue Nov 10 18:34:08 CET 2009


potyo wrote:
> Autóban nem rendszeresen hosszú idejű a sok amperrel töltés, mert ha az

ez igaz, de néha megesik, hogy vmiért jól lemerül az aksi. Lehet, hogy ha 
ez sűrűn lenne, akkor hamar kinyekkenne, nem bírná a gyűrődést.

Ha már aksi: érdekes tapasztalat, de ezúttal NiCd-kre.
Vannak gagyi akkus fúróim, amikhez eleve 2 aksit adtak (valamit előre 
tudhattak). Ha csak fel van töltve az aksik némelyike, és lerakom, hogy ha 
majd kell, csere, nos ez nem jön be. Az, amelyik fel van töltve, és le van 
rakva, önkisüléssel hamar kisül, akár néhány nap alatt.

Viszont szokott lenni olyan melóm, aminél néha (1 órán belül) meg kell 
húzogatni csavarokat, és ezt egész nap. Egyszer egy ilyen lepukkanó fajta 
(hamar önkimerülő) aksit raktam a gépbe feltöltés után, és csoda történt: 
hetek múlva is működött a gép.

El is terveztem, hogy fogok olyan regeneráló töltőt csinálni, aminél 
áramgenerátor nyomja a lájtos szuflát az aksiba, és időnként egy fet 
rákapcsol valami komoly terhet az aksira. Nem lesz rövid kikísérletezni, 
hogy mi a jó terhelés, mennyi időre milyen gyakran kell rálökni az aksira, 
de járhatónak tűnik a módi.

Legjobb lenne, ha az aksiban zajló folyamatokról is lenne valami halvány 
lila köd a fejemben, de erre nincs sok esély.

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list