[elektro] töltéskiegyenlítő
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Tue Nov 10 18:34:08 CET 2009
potyo wrote:
> Autóban nem rendszeresen hosszú idejű a sok amperrel töltés, mert ha az
ez igaz, de néha megesik, hogy vmiért jól lemerül az aksi. Lehet, hogy ha
ez sűrűn lenne, akkor hamar kinyekkenne, nem bírná a gyűrődést.
Ha már aksi: érdekes tapasztalat, de ezúttal NiCd-kre.
Vannak gagyi akkus fúróim, amikhez eleve 2 aksit adtak (valamit előre
tudhattak). Ha csak fel van töltve az aksik némelyike, és lerakom, hogy ha
majd kell, csere, nos ez nem jön be. Az, amelyik fel van töltve, és le van
rakva, önkisüléssel hamar kisül, akár néhány nap alatt.
Viszont szokott lenni olyan melóm, aminél néha (1 órán belül) meg kell
húzogatni csavarokat, és ezt egész nap. Egyszer egy ilyen lepukkanó fajta
(hamar önkimerülő) aksit raktam a gépbe feltöltés után, és csoda történt:
hetek múlva is működött a gép.
El is terveztem, hogy fogok olyan regeneráló töltőt csinálni, aminél
áramgenerátor nyomja a lájtos szuflát az aksiba, és időnként egy fet
rákapcsol valami komoly terhet az aksira. Nem lesz rövid kikísérletezni,
hogy mi a jó terhelés, mennyi időre milyen gyakran kell rálökni az aksira,
de járhatónak tűnik a módi.
Legjobb lenne, ha az aksiban zajló folyamatokról is lenne valami halvány
lila köd a fejemben, de erre nincs sok esély.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list