[elektro] töltéskiegyenlítő

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Tue Nov 10 18:05:27 CET 2009


Szabó Zoltán wrote:
> A cucc 24V-os. Egyszerre 2db akku van benne sorosan, a másik két 
> garnitúra
> töltődik. Mindig csak egy pár van a gépben.

Nna lassan tisztul a kép. Szóval egyszerre sülnek ki ők ketten, és 
egyszerre is tudod tölteni? Akkor mi a gond?

> Amikor egy pakkot töltök, akkor
> szedem őket ketté és két tápon töltöm egyszerre. Az akkuknak még a
> szériaszáma is közel azonos, mégis nagy különbségek vannak a feszek 
> között,
> pedig előtte két tizedesig azonos volt a feszültségük.

Hogy megy a töltés? Nem úgy véletlenül, hogy egy adott feszen a töltő 
automatice lekapcsol? Közben meg jó nagy árammal töltesz?

A kiegyenlítés akkor jön létre, ha elég lájtosan van töltve, pl a kapac 
számának a tizedével, és az említett feszkorlátok érvényesülne, aztán 
sokáig rajta marad a töltő, miután már az áram eléggé lecsökkent.

Gyorstölteni csak cellánként lenne célszerű. Bár érdekes, hogy az autóban 
akkor érzi magát jól egy aksi, ha erőteljesen van ráküldve a fesz, szóval 
izomból rámegy a 13,8-14,2V közötti fesz (nyitott aksinál 14,4), aztán 
felvesz akkora áramot, ami belefér. Ekkor persze megeshet, hogy a cellák 
valóban különböző élettartamúakká válnak. Viszont - ez csak tapasztalat - 
az így kezelt aksi sokkal tovább bírja, mint ami el van rakva, és van 
rajta egy csepptöltés. Nemtommér, de az utóbbi szeret újkorától kezdve is 
megdögleni használaton kívül is.

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list