[elektro] töltéskiegyenlítő
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Tue Nov 10 18:05:27 CET 2009
Szabó Zoltán wrote:
> A cucc 24V-os. Egyszerre 2db akku van benne sorosan, a másik két
> garnitúra
> töltődik. Mindig csak egy pár van a gépben.
Nna lassan tisztul a kép. Szóval egyszerre sülnek ki ők ketten, és
egyszerre is tudod tölteni? Akkor mi a gond?
> Amikor egy pakkot töltök, akkor
> szedem őket ketté és két tápon töltöm egyszerre. Az akkuknak még a
> szériaszáma is közel azonos, mégis nagy különbségek vannak a feszek
> között,
> pedig előtte két tizedesig azonos volt a feszültségük.
Hogy megy a töltés? Nem úgy véletlenül, hogy egy adott feszen a töltő
automatice lekapcsol? Közben meg jó nagy árammal töltesz?
A kiegyenlítés akkor jön létre, ha elég lájtosan van töltve, pl a kapac
számának a tizedével, és az említett feszkorlátok érvényesülne, aztán
sokáig rajta marad a töltő, miután már az áram eléggé lecsökkent.
Gyorstölteni csak cellánként lenne célszerű. Bár érdekes, hogy az autóban
akkor érzi magát jól egy aksi, ha erőteljesen van ráküldve a fesz, szóval
izomból rámegy a 13,8-14,2V közötti fesz (nyitott aksinál 14,4), aztán
felvesz akkora áramot, ami belefér. Ekkor persze megeshet, hogy a cellák
valóban különböző élettartamúakká válnak. Viszont - ez csak tapasztalat -
az így kezelt aksi sokkal tovább bírja, mint ami el van rakva, és van
rajta egy csepptöltés. Nemtommér, de az utóbbi szeret újkorától kezdve is
megdögleni használaton kívül is.
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list