[elektro] villanyautó
Charles Hoss
charles.hoss at gmail.com
Thu May 21 15:02:16 CEST 2009
Xorn írta:
> 2009/5/21 Charles Hoss <charles.hoss at gmail.com>:
>
>> Xorn írta:
>>
>>> 2009/5/21 Charles Hoss <charles.hoss at gmail.com>:
>>>
>>>
>>>
>>>> hogyan ? a dugattyun , hengerfalon elveszo ho veszteseg .
>>>> a terfogata vegzi munkat , a felulete csak veszteseg .
>>>> a tokeletes motorban a henger az egessel azonos hofoku lenne , a
>>>> dugattyut nem kene huteni .
>>>>
>>>>
>>> Az egesnek, a langfrontnak van egy terjedesi sebessege. Nem veletlen,
>>> hogy a nagy teljesitmenyu motorok (extrem pelda: F1) igen kis
>>> loketuek, viszont porognek, mint a rossznyavaja. Szemben mondjuk a mar
>>> mondott bazinagy hajomotorral, aminek 102 a percenkenti fordulatszama.
>>> (Az uzemanyag kulonbozoseget most hagyjuk.) Szoval elvileg sem lehetne
>>> akarmekkorara novelni a dugattyu terfogatat, mert vannak mas korlatozo
>>> tenyezok is.
>>>
>>>
>> a dugattyu hajlasat termeszetesen celszeru figyelembe venni - ahogy a
>> dugattyu kozepsebesseget is.
>>
>> rovid loketu , duplagyujtasos motorral lehet durva dolgokat csinalni ,
>> de akkor az oriasi elogyujtas miatt a fogyasztas maris a holdban van .
>>
>
> Amikor a teljesitmeny a lenyeg, kit erdekel...?
>
engem azert erdekel , mert ugyanaz a szaz loeros auto ha az oceanon
innen vagy tul keszul , jelentosen eletero meretu lehet - igy a kevesbe
kihegyezett motor kevesebb nitrogenoxidot termel , kevesebbet eszik es
tartosabb , mig pl a jo porgos europai motor az szet is megy es kozben
is tobbet eszik , mert eleve ugynazt a teljesitmenyt feljebb adja le -
igy a biztositok altal kieroszakolt ccm alapu buntetes a
kornyezetvedelem ellen hat .
versenymotorokba persze vicces egy v8-as 250 ccm-es blokk , de annak
idejen is megallapitottak hogy nincs ertelme az f1-ben sem v24-es
blokkot csinalni , mert a tul kis hengerek hiaba jobbak
literteljesitmenyre , a fogyasztas , suly mar no .
bye
dexter
More information about the Elektro
mailing list