[elektro] villanyautó

Nemeth Tibor nemeth.tibor798 at t-online.hu
Thu May 21 00:00:58 CEST 2009


Hali!
> jelenleg nem a toltes idoigenye a problema szerintem, hanem az ar.
Szerintem nagy rabság lenne a ami autómnál is ha 10 óra lenne a tankolás. Azt már szervezni 
kellene erősen. Ja ar ár az most is gond.


> mivel a villanyauto kisszerias dolog, jo draga. az uj irant erdeklodo tehetosek jatekszere, mint pl a digit fenykepezo volt egy par evig.
Ez így van. Nyilván amit írtam feltételezi a tömeggyártást, néhány tucat autó kiszolgálására nem 
lehetne meggyőzni a benzinkutakat vagy bárki mást.

> a komolyabb gond az akksi ara es elettartama. az egy kilometerre juto koltseg messze nagyobbik resze az akksi amortizacioja!!! ezen egy berleti, vagy betetdijas rendszer nem segit. 
> 
> tok moricka olomakksibol egy kicsi autoba valo keszlet bo fel milla, es jo esetben elmegy 2-3 evet, mondjuk 50000km-t. 10ft/km volt az akksi, es a penz koltsegevel (kamat) ami az akksiban allt nem is szamoltam.

Ez reálisnak tűnik, ez van. Ez minden változatnál probléma. Vagy belefér vagy nem. Ha nem, miről 
megy a vita? Egy hagyományos motornak is vannak egyéb költségei, olajcsere, szűrő, vezérműszíj stb.

> vajk

Elsősorban kicsi város autóban gondolkodtam, talán ahhoz nem kell akkora akkukészlet. Akkor 
kicsit mások a számok. No meg a benzin sem lesz olcsóbb.

Üdv.
                             Németh Tibor


> ________________________________
> From: Nemeth Tibor <nemeth.tibor798 at t-online.hu>
> To: elektro at tesla.hu
> Sent: Wednesday, 20 May, 2009 23:21:51
> Subject: Re: [elektro] villanyautó
> 
> Hali!
> 
> Tudom rögeszmés vagyok, de változatlanul úgy látom, nem elsősorban műszaki jellegű a megoldás. 
> Természetesen jó akksival, jó motorral, visszatáplálós fékkel előnyösebb. Ugyanakkor  mint 
> elvitatkoztatok róla, nem megoldás. Úgy gondolom, egykori levelem még mindig időszerű, a számok 
> persze változhattak, de a lényeg nem.
> Erről van szó:
> 
> http://www.centralnet.hu/pipermail/elektro/1999-June/000736.html
> 
> 
> Üdv.
>  



More information about the Elektro mailing list