[elektro] villanyautó
Nemeth Tibor
nemeth.tibor798 at t-online.hu
Thu May 21 00:00:58 CEST 2009
Hali!
> jelenleg nem a toltes idoigenye a problema szerintem, hanem az ar.
Szerintem nagy rabság lenne a ami autómnál is ha 10 óra lenne a tankolás. Azt már szervezni
kellene erősen. Ja ar ár az most is gond.
> mivel a villanyauto kisszerias dolog, jo draga. az uj irant erdeklodo tehetosek jatekszere, mint pl a digit fenykepezo volt egy par evig.
Ez így van. Nyilván amit írtam feltételezi a tömeggyártást, néhány tucat autó kiszolgálására nem
lehetne meggyőzni a benzinkutakat vagy bárki mást.
> a komolyabb gond az akksi ara es elettartama. az egy kilometerre juto koltseg messze nagyobbik resze az akksi amortizacioja!!! ezen egy berleti, vagy betetdijas rendszer nem segit.
>
> tok moricka olomakksibol egy kicsi autoba valo keszlet bo fel milla, es jo esetben elmegy 2-3 evet, mondjuk 50000km-t. 10ft/km volt az akksi, es a penz koltsegevel (kamat) ami az akksiban allt nem is szamoltam.
Ez reálisnak tűnik, ez van. Ez minden változatnál probléma. Vagy belefér vagy nem. Ha nem, miről
megy a vita? Egy hagyományos motornak is vannak egyéb költségei, olajcsere, szűrő, vezérműszíj stb.
> vajk
Elsősorban kicsi város autóban gondolkodtam, talán ahhoz nem kell akkora akkukészlet. Akkor
kicsit mások a számok. No meg a benzin sem lesz olcsóbb.
Üdv.
Németh Tibor
> ________________________________
> From: Nemeth Tibor <nemeth.tibor798 at t-online.hu>
> To: elektro at tesla.hu
> Sent: Wednesday, 20 May, 2009 23:21:51
> Subject: Re: [elektro] villanyautó
>
> Hali!
>
> Tudom rögeszmés vagyok, de változatlanul úgy látom, nem elsősorban műszaki jellegű a megoldás.
> Természetesen jó akksival, jó motorral, visszatáplálós fékkel előnyösebb. Ugyanakkor mint
> elvitatkoztatok róla, nem megoldás. Úgy gondolom, egykori levelem még mindig időszerű, a számok
> persze változhattak, de a lényeg nem.
> Erről van szó:
>
> http://www.centralnet.hu/pipermail/elektro/1999-June/000736.html
>
>
> Üdv.
>
More information about the Elektro
mailing list