[elektro] villanyautó

Sragner Miklós srami at kabelnet.hu
Wed May 20 20:20:00 CEST 2009


Az ötvözött acélok szakítószilárdsága több mint 100 kp/mm^2 a 
nyírószilárdság ennek kb a fele.
Hehát egy átmérő 20mm tengely sokat bír.


----- Original Message ----- 
From: "vajk fekete" <halaloszto at yahoo.co.uk>
To: <elektro at tesla.hu>
Sent: Wednesday, May 20, 2009 10:19 AM
Subject: Re: [elektro] villanyautó


hajtokar??? dehat az nem csavarasra van igenybeveve. 2 centis fotengelyt 
mutass. szeritnem a babettaban lehetett olyan.

vajk




________________________________
From: Xorn <toth.endre at gmail.com>
To: elektro at tesla.hu
Sent: Wednesday, 20 May, 2009 9:47:27
Subject: Re: [elektro] villanyautó

Azert ez nem biztos. Nem ertek az ilyesmi meretezesehez, de az
atlagautok futomuveben a hajtokar se tobb 2 centinel, pedig ott a 15
kW sokszorosat kell atvinni.

Best regards,
Andy

2009/5/20 vajk fekete <halaloszto at yahoo.co.uk>:
> mert egy 15kW-os motorrol, aminek 10mm vastag a tengelye nem lehet 
> elhinni, hogy barmilyen mertekben is tartos lenne.
>
> tudom milyen egy kulso forgoreszu motor, viszont az iparban 10mm 
> tengellyel max par szaz wattos motorokat keszitenek.
>
> vajk
>
>
>
>
> ________________________________
> From: Sass Attila <attila.sass at palettainvent.hu>
> To: elektro at tesla.hu
> Sent: Tuesday, 19 May, 2009 23:06:15
> Subject: Re: [elektro] villanyautó
>
> Itt vannak a méretek:
> http://www.plettenberg-motoren.com/UK/Motoren/aussen/Predator37/Masse.htm
>
> Miért annyira lényeges a tengelyátmérő?
>
> http://www.plettenberg-motoren.com/UK/Motoren/schnitt_orbit.htm
>
> Ennek a motornak a "külseje" forog, ezért "outrunner".
>
>
> vajk fekete írta:
>> es hany mm is a tengelyatmeroje egy ilyen motornak?
>> erre a kerdesre sosem kapok valaszt.
>>
>> vajk
>>
>>
>>
>>
>> ________________________________
>> From: Sass Attila <attila.sass at palettainvent.hu>
>> To: elektro at tesla.hu
>> Sent: Tuesday, 19 May, 2009 18:17:45
>> Subject: Re: [elektro] villanyautó
>>
>>
>> Kapható is ilyen:
>>
>> http://www.plettenberg-motoren.com/UK/Motoren/aussen/Predator37/Motor.htm
>>
>> Állandó mágneses "outrunner" modelmotor, 1900g és 15kW (és 1000 euró).
>> Vagyis 7,9 kW/kg teljesítménysűrűség. Kocsi egy-egy kerekére egy ilyen
>> motor és már kész a 60kw-os verda, 8 kg-nyi motorral, lehet bele pakolni
>> az Li-akkukat az eredeti motor/váltó helyére.
>>
>> http://www.plettenberg-motoren.com/UK/Motoren/aussen/Predator37/Luftschrauben.htm
>>
>> Itt található infó alapján nem is olyan vészes fordulaton van ilyen
>> teljesítménye. Ezek a motorok ált. 90% kürüli hatásfokúak:
>>
>> http://www.plettenberg-motoren.com/UK/Motoren/aussen/Predator/Luftschrauben.htm
>> Majdnem ugyanaz a motor (kicsit kisebb, de hasonló tömeg/teljesítmény
>> aránnyal), itt látható hatásfok 88-89%.
>>
>> kb 12.7kgnyi ilyen motor kell a 100kW-hoz. Ha a motor átlagsűrűsége 4,
>> akkor valami 3 liter, kb. tényleg az, ami látható ott. Nyilván meg
>> kellett oldani pár dolgot, megfelelő hűtést, hogy folyamatosan ilyen
>> teljesítmény kijöjjön, meg áttételt, stb.
>>
>> --
>> sassi
>>
>>
>>
>> AwoL írta:
>>
>>> Mélygarázst írtam de tudok olyan garázst is ami nem mély és mégse.
>>> A lényeg hogy az is zárt hely. Nem nagy a különbség. Az ok viszont
>>> közel ugyan az.
>>>
>>> Egyébként engem jobban izgat az hogy a honda hogy oldotta azt meg
>>> hogy az a motor ami ott figyel a videóban, az 95kW-os és akkora mint
>>> egy 5 literes gázpalack. Amiket meg árulnak a neten azok meg 56kg-osak
>>> és kétszer ekkorák és 11kW-os teljesítményel bírnak.
>>> Na erre fektessünk energiát hogy jobbat találjunk ki, ha már az
>>> EVIG-et is bezárták... sajna...
>>>
>>> Tuesday, May 19, 2009, 5:04:09 PM, ezt írtad:
>>>
>>> vf> a CNG es LPG autok nem melygarazsozhatoak! azert az egy kis 
>>> kulonbseg, nem?
>>>
>>> vf> vajk
>>>
>>>
>>>
>>>
>>> vf> ________________________________
>>> vf> From: AwoL <awol at tvn.hu>
>>> vf> To: vajk fekete <elektro at tesla.hu>
>>> vf> Sent: Tuesday, 19 May, 2009 17:01:47
>>> vf> Subject: Re: [elektro] villanyautó
>>>
>>> vf> Hello fekete,
>>>
>>> vf> Hát a CNG és az LPG-s autók se garázsozhatóak, remélem tudtad ezt 
>>> is!
>>> vf> Minden mélygarázsra ki van írva hogy gázos autók nem mehetnek be.
>>>
>>>
>>> vf> Tuesday, May 19, 2009, 4:58:55 PM, ezt írtad:
>>>
>>> vf>> a hidrogen atdiffundal az acelpalackon is. egy honap allas alatt 
>>> magatol leurul az auto.
>>>
>>> vf>> pl itt :
>>> vf>> 
>>> http://www.greencarsite.co.uk/CONCEPTCARS/honda-hydrogen-fcx-concept.htm
>>>
>>> vf>> azt irjak, hogy 9-14 nap allas utan felforr benne a hidrogen, es
>>> vf>> lefuj. valamint hogy semmikeppen nem parkolhato az auto zart
>>> vf>> helyen. gondolom akkor garazsban sem.
>>>
>>> vf>> vajk
>>>
>>>
>>>
>>>
>>> vf>> ________________________________
>>> vf>> From: AwoL <awol at tvn.hu>
>>> vf>> To: vajk fekete <elektro at tesla.hu>
>>> vf>> Sent: Tuesday, 19 May, 2009 16:45:04
>>> vf>> Subject: Re: [elektro] villanyautó
>>>
>>> vf>> Hello fekete,
>>>
>>> vf>> Hát az FCX linken egész jól kezeli a honda 350bar nyomáson :)
>>> vf>> Az is csak egy gáz. A CNG vagy az LPG ugyan ilyen kezelhetetlen.
>>> vf>> Nem látom a különbséget. Csak talán ott hogy a most használatos
>>> vf>> gázok büdösítve vannak :) és nem viz az égés eredménye :)
>>>
>>>
>>>
>>> vf>> Tuesday, May 19, 2009, 4:39:18 PM, ezt írtad:
>>>
>>> vf>>> pont ez az. uanyagcella lenne, ha lenne ra igeny. de nincs igeny, 
>>> mert a hidrogen kezelhetetlen.
>>>
>>> vf>>> vajk
>>>
>>>
>>>
>>>
>>> vf>>> ________________________________
>>> vf>>> From: AwoL <awol at tvn.hu>
>>> vf>>> To: vajk fekete <elektro at tesla.hu>
>>> vf>>> Sent: Tuesday, 19 May, 2009 16:31:01
>>> vf>>> Subject: Re: [elektro] villanyautó
>>>
>>> vf>>> Hello fekete,
>>>
>>> vf>>> Nincs????
>>>
>>> vf>>> "1959-ben Bacon vállalata 5 kW-os teljesítményű berendezést, és
>>> vf>>> abban az évben Harry Karl Ihrig egy 20 lóerős üzemanyag cella 
>>> hajtású traktort mutatott be."
>>>
>>> vf>>> Ha nincs akkor már nincs :D
>>>
>>> vf>>> http://www.foek.hu/korkep/enhat/uzemanyagcella/uzemanyagcella.html
>>>
>>> vf>>> ez egyébként aztat írja hogy vanik már...
>>>
>>>
>>> vf>>> Tuesday, May 19, 2009, 4:09:32 PM, ezt írtad:
>>>
>>> vf>>>> Az uzemanyagcellaban szerintem egyelore az a jo, hogy meg nincs.
>>>
>>> vf>>>> 1. a hidrogen tarolasa igen problemas jelenleg.
>>> vf>>>> 2. hidrogent jelenleg foldgazbol legolcsobb eloallitani
>>> vf>>>> 3. haziasszony kezeben a hidrogen valoszinuleg veszelyesebb mint 
>>> a 3x100A 400V
>>>
>>> vf>>>> vajk
>>>
>>>
>>>
>>>
>>> vf>>>> ________________________________
>>> vf>>>> From: Erdos Zoltan <silverst at t-online.hu>
>>> vf>>>> To: elektro at tesla.hu
>>> vf>>>> Sent: Tuesday, 19 May, 2009 15:57:36
>>> vf>>>> Subject: Re: [elektro] villanyautó
>>>
>>> vf>>>> de a koolaj-benzin.. lancban nincs tovabbi elem, mig az 
>>> akkumulatoros
>>> vf>>>> lancban ott van az akku eloallitasa es megsemmisitese.. ami nem 
>>> tul
>>> vf>>>> feher es olcso muvelet...
>>> vf>>>> nagyon varom a hasznalhato es elegendo elettartamu 
>>> uzemanyagcellat..
>>>
>>>
>>> vf>>>>
>>> vf>>>> -----------------------------------------
>>> vf>>>>           elektro[-flame|-etc]
>>>
>>>
>>>
>>> vf>>> Üdv
>>>
>>> vf>>> -----------------------------------------
>>> vf>>>           elektro[-flame|-etc]
>>>
>>>
>>> vf>>>
>>> vf>>> -----------------------------------------
>>> vf>>>           elektro[-flame|-etc]
>>>
>>>
>>>
>>> vf>> Üdv
>>>
>>> vf>> -----------------------------------------
>>> vf>>           elektro[-flame|-etc]
>>>
>>>
>>> vf>>
>>> vf>> -----------------------------------------
>>> vf>>           elektro[-flame|-etc]
>>>
>>>
>>>
>>> vf> Üdv
>>>
>>> vf> -----------------------------------------
>>> vf>           elektro[-flame|-etc]
>>>
>>>
>>> vf>
>>> vf> -----------------------------------------
>>> vf>           elektro[-flame|-etc]
>>>
>>>
>>>
>>> Üdv
>>>
>>> -----------------------------------------
>>>           elektro[-flame|-etc]
>>>
>>
>>
>
> --
> Attila Sass
> Engineer
> email: attila.sass at palettainvent.hu
> mobile: +36 20 585 6739
>
> Paletta Invent Ltd.
> 1142 Budapest, Tengerszem str. 3.
> Hungary / EUROPE
> www.palettainvent.hu
>
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]
>
>
>
> -----------------------------------------
>          elektro[-flame|-etc]

-----------------------------------------
          elektro[-flame|-etc]







More information about the Elektro mailing list