[elektro] villanyautó
Xorn
toth.endre at gmail.com
Wed May 20 11:17:03 CEST 2009
Viszont kicsit mas eroknek is van kiteve, mint egy villanymotor
kihajtasa, leven egy elforgathato kereket kell hajtania, es o maga sem
nyilegyenesen jon ki a valtobol az esetek tobbsegeben. Azert mondom,
hogy nem ertek a meretezesehez, de nem biztos, hogy az a 10 mm
egyertelmuen es azonnal gazos.
Best regards,
Andy
2009/5/20 vajk fekete <halaloszto at yahoo.co.uk>:
> szoval a feltengelyrol van szo. hat az egy atlagos szemelyauton ugy 20-25mm atmeroju. Es az anyag benne ugye az atmero negyzetevel aranyos, tehat egy 20mm tengely 4szer akkora mint egy 10mm.
>
> vajk
>
>
>
>
> ________________________________
> From: Xorn <toth.endre at gmail.com>
> To: elektro at tesla.hu
> Sent: Wednesday, 20 May, 2009 10:43:04
> Subject: Re: [elektro] villanyautó
>
> A villanymotor tengelye es a feltengely (felreertesek elkerulese
> vegett a valtobol kijovo es a kerekagyban vegzodo rud, ezt neveztem
> talan tevesen hajtokarnak lejjebb) terhelese kozott nem latok lenyegi
> kulonbseget. Esetleg azt, hogy a villanymotornal nincs a ket vegen
> gombcsuklo meg hasonlo firlefranc, amitol a sima tekeresen kivul egyeb
> iranyu ero is van rajta.
>
> Best regards,
> Andy
>
> 2009/5/20 vajk fekete <halaloszto at yahoo.co.uk>:
>> hajtokar??? dehat az nem csavarasra van igenybeveve. 2 centis fotengelyt mutass. szeritnem a babettaban lehetett olyan.
>>
>> vajk
>>
>>
>>
>>
>> ________________________________
>> From: Xorn <toth.endre at gmail.com>
>> To: elektro at tesla.hu
>> Sent: Wednesday, 20 May, 2009 9:47:27
>> Subject: Re: [elektro] villanyautó
>>
>> Azert ez nem biztos. Nem ertek az ilyesmi meretezesehez, de az
>> atlagautok futomuveben a hajtokar se tobb 2 centinel, pedig ott a 15
>> kW sokszorosat kell atvinni.
>>
>> Best regards,
>> Andy
>>
>> 2009/5/20 vajk fekete <halaloszto at yahoo.co.uk>:
>>> mert egy 15kW-os motorrol, aminek 10mm vastag a tengelye nem lehet elhinni, hogy barmilyen mertekben is tartos lenne.
>>>
>>> tudom milyen egy kulso forgoreszu motor, viszont az iparban 10mm tengellyel max par szaz wattos motorokat keszitenek.
>>>
>>> vajk
>>>
>>>
>>>
>>>
>>> ________________________________
>>> From: Sass Attila <attila.sass at palettainvent.hu>
>>> To: elektro at tesla.hu
>>> Sent: Tuesday, 19 May, 2009 23:06:15
>>> Subject: Re: [elektro] villanyautó
>>>
>>> Itt vannak a méretek:
>>> http://www.plettenberg-motoren.com/UK/Motoren/aussen/Predator37/Masse.htm
>>>
>>> Miért annyira lényeges a tengelyátmérő?
>>>
>>> http://www.plettenberg-motoren.com/UK/Motoren/schnitt_orbit.htm
>>>
>>> Ennek a motornak a "külseje" forog, ezért "outrunner".
>>>
>>>
>>> vajk fekete írta:
>>>> es hany mm is a tengelyatmeroje egy ilyen motornak?
>>>> erre a kerdesre sosem kapok valaszt.
>>>>
>>>> vajk
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> ________________________________
>>>> From: Sass Attila <attila.sass at palettainvent.hu>
>>>> To: elektro at tesla.hu
>>>> Sent: Tuesday, 19 May, 2009 18:17:45
>>>> Subject: Re: [elektro] villanyautó
>>>>
>>>>
>>>> Kapható is ilyen:
>>>>
>>>> http://www.plettenberg-motoren.com/UK/Motoren/aussen/Predator37/Motor.htm
>>>>
>>>> Állandó mágneses "outrunner" modelmotor, 1900g és 15kW (és 1000 euró).
>>>> Vagyis 7,9 kW/kg teljesítménysűrűség. Kocsi egy-egy kerekére egy ilyen
>>>> motor és már kész a 60kw-os verda, 8 kg-nyi motorral, lehet bele pakolni
>>>> az Li-akkukat az eredeti motor/váltó helyére.
>>>>
>>>> http://www.plettenberg-motoren.com/UK/Motoren/aussen/Predator37/Luftschrauben.htm
>>>>
>>>> Itt található infó alapján nem is olyan vészes fordulaton van ilyen
>>>> teljesítménye. Ezek a motorok ált. 90% kürüli hatásfokúak:
>>>>
>>>> http://www.plettenberg-motoren.com/UK/Motoren/aussen/Predator/Luftschrauben.htm
>>>> Majdnem ugyanaz a motor (kicsit kisebb, de hasonló tömeg/teljesítmény
>>>> aránnyal), itt látható hatásfok 88-89%.
>>>>
>>>> kb 12.7kgnyi ilyen motor kell a 100kW-hoz. Ha a motor átlagsűrűsége 4,
>>>> akkor valami 3 liter, kb. tényleg az, ami látható ott. Nyilván meg
>>>> kellett oldani pár dolgot, megfelelő hűtést, hogy folyamatosan ilyen
>>>> teljesítmény kijöjjön, meg áttételt, stb.
>>>>
>>>> --
>>>> sassi
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> AwoL írta:
>>>>
>>>>> Mélygarázst írtam de tudok olyan garázst is ami nem mély és mégse.
>>>>> A lényeg hogy az is zárt hely. Nem nagy a különbség. Az ok viszont
>>>>> közel ugyan az.
>>>>>
>>>>> Egyébként engem jobban izgat az hogy a honda hogy oldotta azt meg
>>>>> hogy az a motor ami ott figyel a videóban, az 95kW-os és akkora mint
>>>>> egy 5 literes gázpalack. Amiket meg árulnak a neten azok meg 56kg-osak
>>>>> és kétszer ekkorák és 11kW-os teljesítményel bírnak.
>>>>> Na erre fektessünk energiát hogy jobbat találjunk ki, ha már az
>>>>> EVIG-et is bezárták... sajna...
>>>>>
>>>>> Tuesday, May 19, 2009, 5:04:09 PM, ezt írtad:
>>>>>
>>>>> vf> a CNG es LPG autok nem melygarazsozhatoak! azert az egy kis kulonbseg, nem?
>>>>>
>>>>> vf> vajk
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> vf> ________________________________
>>>>> vf> From: AwoL <awol at tvn.hu>
>>>>> vf> To: vajk fekete <elektro at tesla.hu>
>>>>> vf> Sent: Tuesday, 19 May, 2009 17:01:47
>>>>> vf> Subject: Re: [elektro] villanyautó
>>>>>
>>>>> vf> Hello fekete,
>>>>>
>>>>> vf> Hát a CNG és az LPG-s autók se garázsozhatóak, remélem tudtad ezt is!
>>>>> vf> Minden mélygarázsra ki van írva hogy gázos autók nem mehetnek be.
>>>>>
>>>>>
>>>>> vf> Tuesday, May 19, 2009, 4:58:55 PM, ezt írtad:
>>>>>
>>>>> vf>> a hidrogen atdiffundal az acelpalackon is. egy honap allas alatt magatol leurul az auto.
>>>>>
>>>>> vf>> pl itt :
>>>>> vf>> http://www.greencarsite.co.uk/CONCEPTCARS/honda-hydrogen-fcx-concept.htm
>>>>>
>>>>> vf>> azt irjak, hogy 9-14 nap allas utan felforr benne a hidrogen, es
>>>>> vf>> lefuj. valamint hogy semmikeppen nem parkolhato az auto zart
>>>>> vf>> helyen. gondolom akkor garazsban sem.
>>>>>
>>>>> vf>> vajk
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> vf>> ________________________________
>>>>> vf>> From: AwoL <awol at tvn.hu>
>>>>> vf>> To: vajk fekete <elektro at tesla.hu>
>>>>> vf>> Sent: Tuesday, 19 May, 2009 16:45:04
>>>>> vf>> Subject: Re: [elektro] villanyautó
>>>>>
>>>>> vf>> Hello fekete,
>>>>>
>>>>> vf>> Hát az FCX linken egész jól kezeli a honda 350bar nyomáson :)
>>>>> vf>> Az is csak egy gáz. A CNG vagy az LPG ugyan ilyen kezelhetetlen.
>>>>> vf>> Nem látom a különbséget. Csak talán ott hogy a most használatos
>>>>> vf>> gázok büdösítve vannak :) és nem viz az égés eredménye :)
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> vf>> Tuesday, May 19, 2009, 4:39:18 PM, ezt írtad:
>>>>>
>>>>> vf>>> pont ez az. uanyagcella lenne, ha lenne ra igeny. de nincs igeny, mert a hidrogen kezelhetetlen.
>>>>>
>>>>> vf>>> vajk
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> vf>>> ________________________________
>>>>> vf>>> From: AwoL <awol at tvn.hu>
>>>>> vf>>> To: vajk fekete <elektro at tesla.hu>
>>>>> vf>>> Sent: Tuesday, 19 May, 2009 16:31:01
>>>>> vf>>> Subject: Re: [elektro] villanyautó
>>>>>
>>>>> vf>>> Hello fekete,
>>>>>
>>>>> vf>>> Nincs????
>>>>>
>>>>> vf>>> "1959-ben Bacon vállalata 5 kW-os teljesítményű berendezést, és
>>>>> vf>>> abban az évben Harry Karl Ihrig egy 20 lóerős üzemanyag cella hajtású traktort mutatott be."
>>>>>
>>>>> vf>>> Ha nincs akkor már nincs :D
>>>>>
>>>>> vf>>> http://www.foek.hu/korkep/enhat/uzemanyagcella/uzemanyagcella.html
>>>>>
>>>>> vf>>> ez egyébként aztat írja hogy vanik már...
>>>>>
>>>>>
>>>>> vf>>> Tuesday, May 19, 2009, 4:09:32 PM, ezt írtad:
>>>>>
>>>>> vf>>>> Az uzemanyagcellaban szerintem egyelore az a jo, hogy meg nincs.
>>>>>
>>>>> vf>>>> 1. a hidrogen tarolasa igen problemas jelenleg.
>>>>> vf>>>> 2. hidrogent jelenleg foldgazbol legolcsobb eloallitani
>>>>> vf>>>> 3. haziasszony kezeben a hidrogen valoszinuleg veszelyesebb mint a 3x100A 400V
>>>>>
>>>>> vf>>>> vajk
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> vf>>>> ________________________________
>>>>> vf>>>> From: Erdos Zoltan <silverst at t-online.hu>
>>>>> vf>>>> To: elektro at tesla.hu
>>>>> vf>>>> Sent: Tuesday, 19 May, 2009 15:57:36
>>>>> vf>>>> Subject: Re: [elektro] villanyautó
>>>>>
>>>>> vf>>>> de a koolaj-benzin.. lancban nincs tovabbi elem, mig az akkumulatoros
>>>>> vf>>>> lancban ott van az akku eloallitasa es megsemmisitese.. ami nem tul
>>>>> vf>>>> feher es olcso muvelet...
>>>>> vf>>>> nagyon varom a hasznalhato es elegendo elettartamu uzemanyagcellat..
>>>>>
>>>>>
>>>>> vf>>>>
>>>>> vf>>>> -----------------------------------------
>>>>> vf>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> vf>>> Üdv
>>>>>
>>>>> vf>>> -----------------------------------------
>>>>> vf>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>>
>>>>>
>>>>> vf>>>
>>>>> vf>>> -----------------------------------------
>>>>> vf>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> vf>> Üdv
>>>>>
>>>>> vf>> -----------------------------------------
>>>>> vf>> elektro[-flame|-etc]
>>>>>
>>>>>
>>>>> vf>>
>>>>> vf>> -----------------------------------------
>>>>> vf>> elektro[-flame|-etc]
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> vf> Üdv
>>>>>
>>>>> vf> -----------------------------------------
>>>>> vf> elektro[-flame|-etc]
>>>>>
>>>>>
>>>>> vf>
>>>>> vf> -----------------------------------------
>>>>> vf> elektro[-flame|-etc]
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> Üdv
>>>>>
>>>>> -----------------------------------------
>>>>> elektro[-flame|-etc]
>>>>>
>>>>
>>>>
>>>
>>> --
>>> Attila Sass
>>> Engineer
>>> email: attila.sass at palettainvent.hu
>>> mobile: +36 20 585 6739
>>>
>>> Paletta Invent Ltd.
>>> 1142 Budapest, Tengerszem str. 3.
>>> Hungary / EUROPE
>>> www.palettainvent.hu
>>>
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>>>
>>>
>>>
>>> -----------------------------------------
>>> elektro[-flame|-etc]
>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>>
>>
>>
>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
>
>
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list