[elektro] villanyautó
potyo
potyo.ada at gmail.com
Wed May 20 18:15:22 CEST 2009
2009/5/20 jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>
> Charles Hoss wrote:
> > vajk fekete írta:
> >> azert pl megneznem hogy hany Nm mennyire gorbit el mit egy satufeknel
> >> pl.
> >>
> > ezt most nem ertem tisztan .
> > a mechanizmus belso tehetetlensegere gondolsz ?
>
> Szerintem pl agymotorra, ami a kereket a motorral együtt a másodperc
> töredéke alatt állítja meg. Hacsaknem akár biztonsági okokból beraknak
> valami megcsúszó szerkezetet, ami a max üzemi nomaték felett simán
> továbbengedi a motort, így a fék hatékonyabb tud lenni. Nem tudom,
> csinálnak-e ilyesmit, ez csak egy hirtelen ötlet. Ha nem, akkor tényleg ki
> kell bírnia a motornak ezt a hirtelen megállást.
Szerintem nem tud a kerék olyan hirtelen megállni, hogy a motor tömege miatt
a tengelye deformálódjon. A kerék sem olyan rettenet könnyű, ráadásul elég
nagy az átmérője is, vagyis annak is jelentős a tehetetlenségi nyomatéka.
>
> Itt merül fel bennem egy kérdés: ha egy szokványos kuplungos autónál
> nyomnak satuféket, akkor megcsúszik egy pillanatra a kuplung?
Érdekes kérdés, én arra tippelek, hogy nem csúszik meg
More information about the Elektro
mailing list