[elektro] villanyautó

Xorn toth.endre at gmail.com
Wed May 20 16:26:37 CEST 2009


2009/5/20 Charles Hoss <charles.hoss at gmail.com>:
> Xorn írta:
>>>> 6000 korul porog ez a modellmotor, a villanyautos oldalon pont a fele
>>>> korul voltak a nevleges fordulatok. Mas kerdes, hogy ezt szemlatomast
>>>> propellerhez terveztek, azaz aligha van eleg jo csapagyazasa akar
>>>> fogaskerekhez, akar ekszijtarcsahoz, akar barmihez, amivel a
>>>> fordulatszamot elfogadhato mertekre lehetne csokkenteni.
>>>>
>>> miert ? az a bolygomuves attetel ami az automata valtokban , elektromos
>>> csavarhuzokban van , nem tolja ki kozeppontbol semerre - igy nincs
>>> igenybeveve a csapagy .
>>>
>>
>> Az meg jo is lehet. Azert az elettartam is erdekelne, mivel egy
>> modellrepulo motorjat nem ugyanarra meretezik, mint egy autoet.
>>
>> 200e km legyen mondjuk 2-3000 uzemora, ami rendszeres karbantartas
>> mellett (olajcsere, ilyesmi) sima ugy egy autoban. Ennel mi a helyzet?
>>
> mit mereteznenk rajta ?
> egy automata valto bolygomuve gyakorlatilag korlatlan elettartamu (nem
> kopik el az auto tervezett elettartamanak tobbszorose alatt)
> a motoroknal a kefek csereje a kaliforniai gepeknel kb szazezer km korul
> volt esedekes .
> a tekercsek szigetelese , rogzitese kerdeses - de egy beontott bldc
> motor elettartama gyakorlatilag korlatlan : a tekercsek allnak , tehat
> lehet nagyon jo hutesuk , lehet bennuk folyadek , hocso , akarmi .

Konkretan a mutatott modellmotorrol van szo meg mindig, arrol, hogy
vajon a beleepitett csapagy elettartama megfelelhet-e a modellezesben
szokasos 2-300 oras uzemidot egy nagysagrenddel meghalado tartos
uzemre, ami egy autoban erhetne. Bolygomu, ilyesmi a kutyat nem
erdekel per pillanat, azok ismert es jol bevalt szerkezetek az ipar
szamos teruleten.

Best regards,
Andy



More information about the Elektro mailing list