[elektro] villanyautó
Sass Attila
attila.sass at palettainvent.hu
Wed May 20 12:40:36 CEST 2009
Szia!
Az eredeti kérdés nem a csapágyazás, hanem a villanymotor. Ez az
1,9kg-os motor 15kW teljesítményt tud, ami már majdnem egy gázturbina
teljesítménysűrűségével ér fel. Ha olyan csapággyat tesznek rá, ami más
kívánalmaknak is megfelel, akkor se hiszem, hogy 2 kilónál sokkal több
lesz. Ráadásul ha bolygóműves áttételt teszünk rá (ami oldalirányban nem
terheli a motor csapágyazást), akkor lehet, hogy a mostani csapággyal is
használható. De a mostani csapágy se lehet olyan szar, mert ezt
akrobatikus reptetésre tervezték, és egy ilyen motor (külseje forog,
ezért önmagában is jelentős tehetetlenségi nyomatéka van) + a propeller
6000-es fordulaton a gyors irányváltáskor biztos jelentős oldalirányú
tehetetlenségi erőknek is ki van téve.
6000-es fordulat és 15kW az kb. 24Nm nyomatékot jelent. Szerintem egy
10mm-es acéltengelynek ezt gond nélkül el kell viselnie.
--
sassi
Xorn írta:
> 2009/5/20 Charles Hoss <charles.hoss at gmail.com>:
>
>> Xorn írta:
>>
>>> Azert ez nem biztos. Nem ertek az ilyesmi meretezesehez, de az
>>> atlagautok futomuveben a hajtokar se tobb 2 centinel, pedig ott a 15
>>> kW sokszorosat kell atvinni.
>>>
>>>
>> ha noveled a fordulatot - mondjuk a duplajara , akkor a nyomatek
>> felezodik , tehat ha tizezer feletti fordulaton porog ,akkor eleg
>> nyeszlett tengely is eleg lehet .
>>
>
> 6000 korul porog ez a modellmotor, a villanyautos oldalon pont a fele
> korul voltak a nevleges fordulatok. Mas kerdes, hogy ezt szemlatomast
> propellerhez terveztek, azaz aligha van eleg jo csapagyazasa akar
> fogaskerekhez, akar ekszijtarcsahoz, akar barmihez, amivel a
> fordulatszamot elfogadhato mertekre lehetne csokkenteni.
>
> Best regards,
> Andy
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
>
--
Attila Sass
Engineer
email: attila.sass at palettainvent.hu
mobile: +36 20 585 6739
Paletta Invent Ltd.
1142 Budapest, Tengerszem str. 3.
Hungary / EUROPE
www.palettainvent.hu
More information about the Elektro
mailing list