[elektro] villanyautó

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Tue May 19 19:14:09 CEST 2009


Xorn wrote:
> 2009/5/19 jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>:
>
>> Igen, valszleg abban is. Hatásfokról, nem energiasűrűségről beszélünk! 
>> Bár
>> lehet, hogy abban se olyan jó a búvárpalack sem. Hirtelen nem tudom
>> kiszámolni,

Nna hirtelen csak sikerült kiszámolni.
Po kiindulási nyomás 300 bar
Vo kiindulási térfogat 30 liter (ha többtíz, legyen harminc),
Légköri nyomási térfogat: V1=9ezer liter,
E=Po*Vo*ln((V1-Vo) / Vo)=3e7*3e-2*5,7=5,13e6J
Szóval kb 5MJ.

Ha ezt elosztom 12-vel meg 3600-zal, akkor megvan az akku kapac 
egyenérték:
119Ah.

Egy 150Ah-s tökhagyományos aksi is jóval kisebb, mint 30 liter.

Lehet, hogy elrontottam, de ha ez igaz, akkor a sűrített levegő nem valami 
jó energiatárolási mód, legalábbis ilyen nyomáson. És feltételezi, hogy 
izotermikus a folyamat, szóval meg kell oldani, hogy a környezetből a 
tágulás során a munkavégzés alatt is végig fel tudja venni a szükséges 
hőt, ne legyen a levegő egy pillanatig se hidegebb a környezetnél.

hjozsi 



More information about the Elektro mailing list