[elektro] villanyautó
Charles Hoss
charles.hoss at gmail.com
Tue May 19 15:12:05 CEST 2009
jhidvegi írta:
> Charles Hoss wrote:
>
>
>> az a resz amihez hozzaszoltam , az epp azt fejtegette hogy a gyorsitas
>> csak teljesitmeny kerdese - kompenzalhato a harom mazsa extra akku , de
>> a feknel gondok lesznek , mert egy ennyivel nehezebb autot gond
>> megallitani . mert a gumi surlodasa korlatos .
>>
>
> Én meg ebbe kötöttem bele. Nem a gumi surlódása miatt van korlát. Ugyanaz
> a gumisurlódás ugyanolyan úton állít meg ugyanarról a sebességről egy
> kisebb tömeget, mint egy sokkal nagyobbat.
>
es ugyanarra kovetkeztetesre jutottunk .
te onnan hogy elvileg nincs kulonbseg (bar keverekben es megvalositasban
igen)
en pedig onnan hogy leteznek ennyivel nehezebb autok es azok is meg
tudnak allni .
> Igen, valszleg abban is. Hatásfokról, nem energiasűrűségről beszélünk! Bár
> lehet, hogy abban se olyan jó a búvárpalack sem. Hirtelen nem tudom
> kiszámolni, mennyi egy liter 200 baros levegőből kinyerhető energia, ha
> izotermikusan hagyjuk kitágulni. Jó lehet akár mért adat is. Te tudod?
>
most nincs erre idom . elvileg siman terfogati munkaval lehet szamolni .
de az energiatarolas nem is akkora kerdes a palacknal - a gond a
felvetel , kinyeres hatasfoka - meg az hogy erre a reszre csak ilyenkor
van szukseg - tehat hiaba hurcoljuk .
az elektromos rendszer legalabb ott van eleve .
bye
dexter
> hjozsi
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
>
More information about the Elektro
mailing list