[elektro] Bika kabel vastagsag

Fekete Róbert frobi at harden.hu
Thu May 14 09:33:58 CEST 2009


minap éppen bikáznom kellett egy otot

3x1 es volt az egyik kábel a másik meg 3x1,5
sima mezei mtk kábel csak összefogtam az ereket

a tudomány ott van.. mert lássuk be ez is édeskevés 300A korzózásához, 
ha csak nem ezzel akarok kenyeret sütni... hogy 1-2 perc amíg tölti a 
másik akkut a JÁRÓ motorú autóról, ez idő alatt, ha leveszed a 
csatlakozást majd megen vissza jól hallható hogy az autó generátora 
erölködik tölti a másikét, ha ez megvan még mindíg úgy hogy rajta a 
másik autó aminek még mindíg jár a motorja, ráindítasz, nem 
kisérletezgetve, hanem határozottan...

na ezt az emberek 80% nem tudja a maradék 19% meg leszarja :) mert nem 
az ő autója

tehát.. szinte mindegy miylen a bikakábel, ha csak lemerült az akku el 
fogja indítani, ha záratos, na akkor a heggesztő kábel is kevés lesz...


Huszti Andras írta:
> Hali!
> 
> Inditozaskor mekkora aramot vesz fol egy szemelygepkocsi? En kb 300A-rol
> tudok. Ez tenyleg igy van?
> 
> "Tescos" inditokabel tenyleg nem er semmit? Ismerosom azt mondta, azzal
> nem lehet beinditani mindig kocsit, mert nem eleg vastag. Milyen vastag
> kabel ajanlott minimum? Hogy is van a kabelvastagsag vs aramerroseg?
> 
> Multkor pont beszart az akksink es inditoztunk tescos kabellel. A kocsi
> muszerei feleledtek de inditozaskor lehalt minden. En rovidzarra
> gondoltam az inditomotornal, mert a kabel melegedni kezdett. Probaltuk
> akku nelkul meg akkuval. Kesobb kiderult az akksink volt cellazarlatos.
> Tehat akkor azert nem sikerult inditani mivel az inditokabel tul vekony
> volt. Jol gondolom?
> 
> Koszonom!
> 
> -----------------------------------------
>           elektro[-flame|-etc]
> 



More information about the Elektro mailing list