[elektro] GSM sebességmérés
potyo
potyo.ada at gmail.com
Fri Jul 31 18:45:28 CEST 2009
Elvileg ara jó, hogy az egyik része kapcsolódik mereven a motorhoz, a másik
része pedig a kuplungtárcsán keresztül a váltóhoz. Így a motor
szögsebességénak változását (ami dízelnél nagyobb, mint benzinnél, ezért
főleg nagyobb, kevesebb hengeres dízeleknél van ilyen) nem viszi át annyira
a váltóba, mint a régi megoldás. De egyébként láttam régebben olyan
kuplungtárcsát, amiben rugók voltak hasonló célból, bár azok ugye sosem
mentek tönkre...
2009/7/31 jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>
> trebi at algoritmic.hu wrote:
> > A hagyományos, egy darabból esztergált lendkereket kettéosztották, és a
> > külső széle rugókkal kapcsolódik a közepéhez. Folyamatosan "táncol" a
> > külseje, hol lemarad a főtengelyhez képest, hol előrébb lendül, és ezzel
> > a
> > rángatózó szögsebességgel kisimítja a forgást. Rezgéscsillapító szerepe
> > van - bár amelyikben kicseréltem hagyományosra, amikor ez a rugós és
> > kurvadrága istencsapása tönkrement, senki nem vette észre (se a tulaj se
> > én), hogy jobban rezegne a motor.
>
> Aha, értem. És ez a rugózó rész viszi tovább a terhet, vagy ez csak úgy
> rajta van?
>
> hjozsi
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
More information about the Elektro
mailing list