[elektro] GSM sebességmérés
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Thu Jul 30 13:51:10 CEST 2009
Charles Hoss wrote:
> Biztos hogy szamit ? En is ezt ereztem zsigerbol , de jobban
> belegondolva a futofelulet
> a talajon sik , a kerek kerulete pedig nem a tengely-talaj tav fuggvenye
> hanem hogy
> fizikailag mennyi a futofelulet kerulete .
Így van, ahogy írod, de gondold el, hogy ha kinézel pl egy 20 fokos cikket
a kerékből, ahhoz a felületen tartozik egy ív (a hossza 20 fok radiánban
szorozva a sugárral). Na most, ha lapos a gumi, akkor muszáj, hogy
rövidüljön, mert ettől a többi részen nem fog összenyomódni. A húr
rövidebb az ívnél.
Az történyhet, hogy vannak a hordszálak, azok feszesek maradnak, de
beljebb vannak, mint a futófelület. ahol kiegyenesedik, ott a minták
közelebb kerülnek egymáshoz. Az egyenes rész közepe nem csúszik menet
közben, de az ebbe a zónába belépő és kilépő részek csusszannak picit,
ahogy visszanő a méretük.
Mivel az egyenes rész nem csúszik, nincs más lehetőség, mint hogy az itt
lévő, rövidült szakasz szerint megy a járgány. Ha a minták nyoma ott tudna
maradni az úton, olyan, mintha sűrűbben lennének.
Aztán lehet, hogy ez akkor is így van, ha kicsit, meg ha nagyon benyomódik
a kerék, fene tudja. Ha nem lennének tangenciális hordszálak, akkor jobban
függene a keréknyomástól ez a rövidülés, így tán nem annyira. A maradék
rész pl nem biztos, hogy így teljesen a kör mentén helyezkedik el, lehet,
hogy a talajnál a be- és kilépő részen kitolódik kicsit a körtől. Az
valószínű, hogy a hordszálak szintjén marad a kerület. Talán, ha nagyon le
van eresztve, akkor nem, akkor lehet, hogy van rövidülés itt is.
Viszonylag könnyen ki lehetne mérni pl kréta segítségével egy
forgalommentes úton, de ebben a hőségben...
hjozsi
More information about the Elektro
mailing list