[elektro] Akksis fúró töltése
fabi
fabilist at gmail.com
Thu Dec 31 15:00:15 CET 2009
Jordán Gábor írta:
> Azért ez korántsem ennyire egyértelmű szerintem, versenyen sok területen
> más a helyzet. Pl. elektromos vitorlázót sem lipo viszi fel (ill. két
> éve voltam utoljára, akkor senki nem használt lipo-t, ma sem hiszem, bár
> lehet, hogy a szabályzat sem engedi meg).
Ott rövid ideig kell nagyon nagy áram, de a kapacitás nem lényeges, a
vitorlázót gyorsan felviszik, azután vitorlázik.
Amennyire tudom, ott ma is a NiCd a divat.
A LiPo tömeg/kapacitásban sokkal jobb, és egyre nagyobb áramokat lehet
belőle kivenni, de azért igazán nagy impulzus terhelésre még mindig a
NiCd a jó.
Meg a töltők nyilvánvalóan
> átkapcsolhatóak az akksinak megfelelően, sőt általában egy kémiára is
> többféle algoritmus létezik. A lipo/lion töltők már csak azért sem
> keverhetőek, mert ma már szinte kizárólag balanszeres töltővel érdemes
> tölteni ezeket.
> Én a repcsikben lipo-t használom, ott nagyrészt kiszorította a többi
> akksi típust (ha azzal megy a repcsi, nem csak a vevőt és szervókat
> táplálja, de az más), de pl. az elektromos vitorlázók többnyire nem
> lipóval húznak fel.
> A profi töltők nagyonis tudják a NiCd/NiMH cellákat és szerintem fogják
> is még jódarabig, de a lipo-ra egyre inkább dedikált balanceres töltőt
> használ mindenki. A nikkelesek nagyonis kellenek versenyen. A lipo töltő
> áramkörileg bonyolultabb, de kialakításban mégis egyszerűbb, nem kell
> kisütő nagy hűtőbordával pl.
>
> Én azon gondolkodom, kellene csinálni egy jobb lipo töltőt mint a
> kaphatóak. Amit lehet kapni az többnyire 1 töltőáramkör és cellánként
> egy áramkör a balanszhoz, ami fesz túllépés esetén elvezeti a
> töltőáramot vagy egy részét. Kellenének kis leválasztott dc-dc modulok
> és cellánként megcsinálni a töltőelektronikát.
Nekem pont ilyen van, 3 cellás csak LiPo-hoz. 3 önálló töltőáramkör van
benne és 4 vezeték jön ki és akár a két szélére is köthetek egy-egy cellát.
Még csak nem is volt túl drága, talán 6eFt három évvel ezelőtt.
---
fabi
>
> ÜDV JG
>
>
>
> umnyo írta:
>> Ne felejtsük el, hogy manapság modellezésnél általában Litium alapú aksiról beszélünk, ami teljesen más töltési algoritmust igényel, és nagyon sok szempontból nagyon máshogy viselkedik.
>>
>> Attila
>>
>> "Jordán Gábor" <jordang.elektro at gmail.com> írta:
>>
>>> Szerintem a legprofibbak abban, hogy mit lehet egy akksiból kihozni,
>>> azok a modellező töltők. Én mondjuk repüléssel foglalkozom, de vam
>>> ismerős aki 1/10-es autókkal versenyez (ill. a fia versenyez, az apuka
>>> csak fia*2 köridőt megy) autóknál létkérdés, hogy mit hoz ki az akksiból
>>> a versenyen. Ilyen töltésről én nem hallottam, arról viszont nagyonis,
>>> hogy a nagy kisütőáramnak kitett akksikat nem szabad gyakran kis árammal
>>> tölteni, 0.5-2C-vel töltik minimum, hogy "ne lustuljon el". Néha elmegy,
>>> de be kell iktatni nagy áramú töltést is mindenképpen - mondják az autós
>>> modellezők.
>>> ..............
>>> ...........
>>>
>>>
>> -----------------------------------------
>> elektro[-flame|-etc]
>>
>>
>
> -----------------------------------------
> elektro[-flame|-etc]
>
More information about the Elektro
mailing list